LifeStyle

125 de ani cu “Tehnica pentru o viata”

La data de 15 noiembrie 1886, Robert Bosch a deschis „Atelierul de mecanica fina si electrotehnica” in Stuttgart, creand astfel fundatia a ceea ce va deveni un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. De atunci, cele trei sectoare de activitate ale Grupului Bosch – Tehnologie auto, Tehnologie industriala si Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii – si-au dezvoltat produsele conform sloganului „Tehnica pentru o viata”.

Nascut in data de 23 septembrie 1861, in Albeck, langa Ulm, Robert Bosch a fost un vizionar in domeniul tehnologiei, propulsand compania spre succesul international inca din timpul vietii sale. Incepand din 1886 si pana in prezent, cheia succesului produselor Bosch a fost gradul ridicat de inovatie si accentul pus pe calitate. Aceste caracteristici i-au permis lui Robert Bosch, fondatorul companiei, sa stabileasca o baza sigura pe pietele internationale, incepand chiar de la finalul secolului 19. ’’Prefer sa pierd bani, decat increderea clientului’’ era una din devizele lui Robert Bosch, iar acum, dupa 125 de ani, aceste cuvinte constituie unul din principiile firmei Bosch. Constructia unui magnetou de joasa tensiune pentru motoarele autovehiculelor, in anul 1897, a fost inceputul unei lungi liste de inovatii Bosch. Acesta a fost urmat, in 1902, de sistemul de aprindere cu magnetou la inalta tensiune Bosch. Astfel, succesul comercial a fost asigurat, compania fiind propulsata pe pozitia de lider in furnizarea de tehnologie auto.

In prezent, Bosch isi desfasoara afacerile prin mai mult de 300 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari si are aproximativ 280.000 de angajati pe plan mondial. O retea internationala de vanzari si parteneri, care acopera aproximativ 150 de tari, asigura prezenta produselor si serviciilor companiei pe cele mai importante piete care vor inregistra cresteri in viitor.

Firma Bosch a fost reprezentata pentru prima data in Romania de compania Leonida & Co, in anul 1906. 88 de ani mai tarziu, in 1994, Bosch si-a deschis filiala regionala in Romania, cu sediul la Bucuresti.

„Partenerii nostri, precum si fiecare persoana care a folosit vreodata produsele Bosch, au jucat un rol important in povestea succesului de 125 de ani a companiei”, a declarat Franz Fehrenbach, presedintele consiliului de administratie al Bosch. Hermann Scholl, presedintele adunarii actionarilor si al consiliului de supraveghere, este de acord si adauga: „Multe dintre inovatiile noastre tehnologice au fost rezultatul interactiunii fructuoase cu clientii nostri. Spiritul inovatiei domina compania pana in aceasta zi – o cautare fara sfarsit a unor domenii de activitate, piete si tehnologii noi.”

Activitatile aniversare reflecta trecutul, prezentul si viitorul companiei

Pentru Grupul Bosch, dubla aniversare va fi evenimentul dominant al anului 2011. Compania va sarbatori cele doua aniversari pe parcursul intregului an 2011 prin organizarea de numeroase activitati desfasurate pe plan international, inclusiv aproximativ 200 de evenimente pentru angajati. Prima dintre aceste activitati este lansarea unui site aniversar interactiv, care este deja disponibil online. La adresa www.125.bosch.com, totul se invarte in jurul „Globului Bosch”, care incurajeaza vizitatorii sa exploreze si sa  participe activ. In aceasta lume Bosch multimedia, vizitatorii pot face o calatorie in timp, pe parcursul careia vor afla mai multe nu doar despre istoria companiei, ci si despre cele mai noi tehnologii din prezent. Si, daca invart globul catre viitor, acestia isi pot lasa propria amprenta asupra hartii, sub forma de idei si dorinte. „In timpul anului aniversar, dorim sa  cream o legatura intre trecutul si viitorul nostru”, a declarat Uta-Micaela Dürig, vice-presedinte senior pentru comunicare la Bosch.                                                                                              

Cu privirea spre viitor

Cu 3.800 de patente depuse in fiecare an si mai mult de 3,5 miliarde de euro investiti anual in cercetare si dezvoltare, Bosch doreste sa se concentreze si pe viitor asupra inovatiei si, astfel, sa puna bazele unei cresteri sustenabile continue. Conform principiilor sale strategice, produsele furnizate de cele trei sectoare de activitate Bosch – Tehnologie auto, Tehnologie industriala si Bunuri de larg consum si echipamente pentru constructii – sunt „tehnica pentru o viata”. Astfel, Bosch a devenit unul dintre principalii producatori de sisteme de injectie diesel si benzina, precum si de sisteme de siguranta pentru autovehicule, cum ar fi sistemul anti-blocare la franare ABS si programul electronic de stabilitate ESP®. Bosch este si unul dintre principalii furnizori de scule electrice, tehnologii de incalzire, electrocasnice si sisteme de securitate. Sectorul de activitate Tehnologii industriale Bosch este recunoscut pentru specializarea in tehnologii de actionare si de control. Sectorul de activate include si diviziile Tehnologii de ambalare si  Energie solara.

Investitii majore in produse care protejeaza mediul inconjurator si conserva resursele 

Referitor la planurile pe termen lung, Bosch investeste in piete promitatoare precum energia regenerabila si electromobilitatea. De asemenea, aproximativ 50% din bugetul anual de cercetare si dezvoltare este dedicat exclusiv produselor care conserva energia si resursele. In acelasi timp, compania dezvolta de cateva decenii inovatii a caror utilizare de zi cu zi permite economisirea unor cantitati considerabile de energie pe plan mondial, in domenii precum sistemele de propulsie auto, electrocasnice si sisteme de incalzire, racire si climatizare.

 

Related posts

O nouă identitate vizuală pentru toate gamele de produse lactate LaDORNA

Adina Meyers

A VI-a ediție a festivalului Grand Prix Nova readuce profesioniștii teatrului radiofonic la București între 4 și 9 iunie

Adina Meyers

Ce se poarta in materie de ceasuri? Trend-urile cameleonice!

Adina Meyers