LifeStyle

Proiectul 100%.RO: o imagine pozitiva pentru Romania

Peste 90 de publicatii, televiziuni, siteuri din Europa, Statele Unite, Canada, Australia, Orientul Mijlociu si Asia au transmis stiri si relatari pozitive sau neutre despre Romania, pornind de la proiectul cultural „100%.RO” si de la colectia couture „100%.RO Prejudecati” realizata de un designer francez impreuna cu mestesugari, artizani si designeri romani, din toate colturile tarii. Aceste materiale eu fost date publicitatii in intervalul care a urmat prezentarii colectiei la Bucuresti, pe data de 10 noiembrie 2011.

”Din perspectiva activitatii Asociatiei 100%.RO, Ziua Nationala a Romaniei din acest an este marcata de aceasta mediatizare unica pentru tara noastra. Proiectul 100%.RO a reusit sa scoata la suprafata o imagine noua a Romaniei, contrara stereotipurilor cu care multi s-au obisnuit, care a captat atentia presei internationale in mod natural. Aceasta demonstreaza ca am reusit sa ne atingem atat obiectivul privind promovarea patrimoniului cultural intr-un limbaj cultural modern, cat si pe cel de a promova Romania cu chip nou. Parafrazand o vorba celebra, putem spune ca de Ziua Nationala este bine sa ne gandim si la ce facem fiecare dintre noi pentru tara noastra, nu doar la ce face ea pentru noi”, a declarat presei Oana Marinescu, manager de proiect.

100%.RO este o initiativa privata si independenta de promovare a Romaniei si de promovare a potentialului sau, prea putin exploatat. 100%.RO si-a propus si a reusit in 2011, creand o colectie couture, sa puna in valoare patrimoniul cultural al Romaniei si sa contribuie la promovarea culturala a tarii. Colectia a fost semnata de Philippe Guilet, designer francez fost colaborator al lui Jean Paul Gaultier sau Karl Lagerfeld,  si realizata impreuna cu peste 50 de artizani si designeri romani.

Colectia se intituleaza „Prejudecati”, tocmai pentru ca scopul intregului proiect este acela de a combate prejudecati despre Romania, atat printre straini, cat si printre romani. Iar cel mai eficient mod de a combate prejudecati negative este de a face si a de promova lucruri pozitive despre Romania.

Colectia couture a fost lansata la Bucuresti, la Resedinta Ambasadei Frantei pe 10 noiembrie 2011. Fotografii de la lansare si stirea despre lansarea colectiei au fost preluate de peste 90 de publicatii, televiziuni, siteuri si posturi de radio la nivel international. Despre colectia 100%.RO au vorbit si scris, printre altele, Agence France Presse (AFP), Associated Press (AP), Reuters, Euro News, RFI Franta, Le Parisien, L’Express, Los Angeles Times, Washington Post si New York Daily News, Le Point, Les Echos, TV5 Canada, France TV si RTL Belgia, Fashion Mag, ABC News si CBS News, Salon. Stirea a fost preluata de Google News, Yahoo News si in Malaesia de MSN News.

Toate cananele de stiri internationale au preluat mesajele principale ale proiectului 100%.RO: ideea de promovare culturala, de valorizare a patrimoniului ancestral intr-o reinterpretare moderna si de combatere a prejudecatilor despre Romania.

AFP precizeaza, preluat de presa franceza, europeana, asiatica sau australiana: „Colectia isi propune sa combata stereotipuri negative care s-au lipit de aceasta tara unde se intalnesc influente latine, franceze, balcanice, unguresti, slave si rome si care a stiut sa isi pastreze viu artizantul ancestral de o bogatie rar intalnita in Europa.” In interviul acordat AFP Philippe Guilet declara „Romania este adesea obiect de sarcasm, insa aceasta tara este de fapt opusul a ceea ce se crede despre ea”.

Presa americana a considerat stirea despre colectia „100%.RO Prejudecati” semnata de Philippe Guilet unul dintre cele mai importante subiecte ale zilei de 17 noiembrie 2011. Reportajul difuzat de Associated Press a fost preluat de Washington Post si NY Daily News, New York, de San Francisco Chronicle, Salon, CBS si ABC News.

“Dincolo de moda, Guilet isi propune sa prezinte o Romanie mai frumoasa, o tara a carei imagine este stirbita in Franta si in alte parti din cauza cersetorilor agresivi, a celor care abuzeaza sistemul de asistenta sociala si a hackerilor.” scrie presa americana, citand AP. „Am produs ceva frumos… Este un pasaport pentru Romania”, a declarat Philippe Guilet, intr-un interviu acordat The Associated Press, preluat de presa internationala. „Obiectivul nostru este de a arata ca designerii si trendsetterii (din Paris) pot lucra cu artizanii romani”, a declarat Oana Marinescu, manager de proiect RO 100%, „Accentul este pus pe ceea ce are Romania frumos.”

Cateva titluri din presa internationala:

  • Cand moda franceza aduce un omagiu artizanatului romanesc” (Quand la mode française rend hommage à l’artisanat roumain) Le ParisienLes EchosFashionMag.com;
  • Haute Couture-ul francez la intalnirea cu artizanatul romanesc” (La haute Couture francaise a la rencontre de l’artisanat roumain)  EURO NEWS 23.11.20011 
  • „Designer francez foloseste traditii taranesti ancestrale intr-o colectie ce are ca scop imbunatatirea imaginii Romaniei”(French designer uses ancient peasant traditions in collection to improve Romania’s image) THE WASHINGTON POST;
  • „Designerul francez Philippe Guilet inspirat de strazile din Transilvania” (French designer Philippe Guilet inspired by the streets of Transylvania) NEW YORK DAILY NEWS;
  • Designer francez de moda inspirat de Romania” (French fashion designer inspired by Romania) SALON;SAN FRANCISCO CHRONICLE
  • „Designer francez aduce Romania etnica pe podium” (French designer puts ethnic Romania on catwalk) (YAHOO NewsBANGKOK POSTTHE CITIZEN – South AfricaKUWAIT TIMES;

Related posts

(P) Elvila schimba locatia magazinului din Oradea

Adina Meyers

JUMPTHEGAP: Puterea designului de a face diferența

Adina Meyers

Iti doresti sa ai tenul hidratat in mod natural intreaga zi? APIVITA combina elementele naturii intr-un singur ser, pentru o hidratare in profunzime

Adina Meyers