Compania STIHL a implementat in premiera pe motocoasa FS 94 o tehnologie menita sa adapteze turatia motorului la complexitatea lucrarii. Prin functia ECOSPEED utilizatorul isi poate regla cursa parghiei de acceleratie, care comanda motorului o turatie mai mica sau mai mare.
ECOSPEED este asemanatoare limitatorului de viteza la masini, astfel ca acceleratia se realizeaza pana la un nivel pe care il stabileste utilizatorul. Aceasta functie mecanica permite o utilizare in regim economic a unei motocoase de putere medie, cum este FS 94. Consumul este redus, motorul este protejat, iar buzunarul proprietarului de asemenea. Și asta pentru ca inginerii STIHL s-au gandit ca un utilizator de FS 94, poate folosi aceasta coasa si la lucrari de complexitate mai redusa, unde nu este nevoie de turatia maxima a motorului.
Motoarele in 2 timpi, montate pe motocoase fara functie ECOSPEED, taie iarba doar cand sunt la turatie maxima (11.000 turatii/min). In schimb motocoasa FS 94 reuseste performanta de a taia, chiar si la 4000 de turatii/min. Iar daca utilizatorul are nevoie de putere, atunci prin simpla presare a parghiei peste limita reglata, se ajunge la turatia maxima a motorului.
ECOSPEED este o functie complementara altei inovatii implementate pe motoarele de motocoase STIHL si anume tehnologia 2 MIX, care reduce cu pana la 20% consumul de combustibil si 70% emisiile de noxe, fata de un motor standard.
Un alt detaliu tehnic inovativ, prezent la FS 94, si care este solicitat in ultima perioada de profesionistii care utilizeaza motocoase, il reprezinta arborele rigid de transmisie. Astfel, capul taietor beneficiaza instant de puterea motorului, fara fi prezent niciun delay.
FS 94 este prima motocoasa de la STIHL pe care s-a aplicat aceasta tehnologie ECOSPEED.