LifeStyle

Deși se constată un interes crescut privind dezvoltarea durabilă, nivelul de transparență al companiilor este în continuare scăzut

The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a treia ediție a studiului „Romania CSR Index 2018”, în cadrul conferinţei „Best Practices in Romanian CSR”.

 

Principalele concluzii ale studiului sunt următoarele:

Rezultatele de anul acesta arată un interes ușor crescut față de anul trecut, însă în continuare nivelul de transparență este scăzut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informație despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.  

Cele mai multe informații pe care le găsim sunt din categoriile “Investiții în comunitate”  și “Impact economic” , în special datorită programelor de educație prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunităților.

La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acordă și mai mult interes informațiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, când o singură companie a avut peste 90 de puncte în Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au depășit pragul de 90 de puncte.

În ansamblu, se observă o îmbunătățire a informațiilor despre dezvoltarea durabila în companii, în sensul că acestea cuprind mai mulți parametri de măsurare și mai multe obiective de sustenabilitate.

Referitor la campaniile de CSR, tendința este de a acorda mai multă atenție proiectelor care sunt corelate cu strategia de business și cu industria din care fac parte companiile. În plus, un numar tot mai mare de companii își asumă mai multă responsabilitate cu privire la tradițiile și cultura românească, iar numărul acestor proiecte a crescut.

 

Rezultatele studiului Romania CSR Index 2018, companiile cu cel mai bun punctaj:

Gold Level: Coca-Cola HBC – 94 puncte, Kaufland România – 94 puncte, Raifeissen Bank – 92 puncte, OMV Petrom – 91 puncte, CEZ România – 91 puncte, Telekom România – 90 puncte.

Silver Level: Lidl – 79 puncte, GSK – 78 puncte, Ursus Breweries – 72 de puncte

Bronze Level: Siveco – 65 puncte, Azomureș – 58 puncte, Grupul Electrica – 56 puncte

 

"Sustenabilitatea nu este un hobby, ci este parte din strategia grupului nostru, Coca-Cola HBC. Ca urmare, în ultimii 4 ani suntem lider al sustenabilităţii în industria băuturilor, în Europa și întreaga lume, conform clasamentului Dow Jones Sustainability Indexes. Investitorii se uită din ce în ce mai mult la modul în care faci business, nu doar la câți bani ai, astfel că raportarea non-financiară este la fel de importantă, poate mai importanta uneori decât cea financiară, dacă arăți că ești în stare să gândești pe termen lung.", declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

Cel mai eficient mod de a creste încrederea este prin educație, iar educația financiară este principala direcție de CSR a companiei noastre – avem programe variate, de la grădinițe până la adulți. Foarte interesant, 45% dintre români consideră că băncile și bancherii trebuie să îi educe financiar; de aceea, în România, adulții sunt o prioritate pentru cursurile de educație financiară. Încrederea se câștigă atunci când înțelegem nevoile și nivelul real al celor cu care vorbim!”, adaugă Nicoleta Deliu, Head of Corporate Communications and Community Affairs, Banca Comercială Română

 

În cadrul Sustainalytics, ne-am propus să sprijinim companiile să își îmbunătățească performanța economică, ajutându-le, în același timp, să devină mai sustenabile. Guvernanța corporativă reprezintă o principală provocare pentru companiile românești și necesită îmbunătățiri majore, în special în ceea ce privește calitatea raportării în engleză și a politicii de remunerare.”, spune Darren Willman, Corporate Governance Research Manager, Sustainalytics.

 

Despre Romania CSR Index:

Romania CSR index a fost lansat în 2016 și este singurul rating din România care evaluează informațiile non-financiare ale companiilor: informații despre guvernanța corporativă, impactul economic, de mediu și social. Indexul ia în considerare informațiile publice și a avut 49 de indicatori împărțiți în 9 categorii. În plus, a crescut considerabil numărul companiilor analizate, mai exact toate cele 696 de companii care au peste 500 de angajați. Agenția The Azores declară că va menține acest nivel ridicat, pentru a putea analiza în ce fel crește performanța companiilor de a integra principiile dezvoltării durabile de la an la an.

Obiectivele indexului sunt încurajarea companiilor de a fi mai transparente privind impactul în societate și recunoașterea companiilor lider în abordarea obiectivelor pentru dezvoltare durabilă.

 

Un flash report al studiului poate fi descărcat de aici iar raportul complet va fi publicat la sfârșitul lunii iulie.

 

Evenimentul Best Practices in Romanian CSR a fost susținut de:

Partener Platinum: Coca-Cola HBC România

Partener Gold: Sustainalytics

Parteneri Silver: TrustLine, Banca Comercială Română

Partener Healthy Living: Nestle

Partenerii media ai evenimentului: Wall-Street, România Liberă,  The Epoch Times, Green Report, stiri.ong, The CSR Report, PR România, The Trends, Economica.net, PRwave, Leaders Reunited, Fit Report și Klarmedia.

Puteți afla mai multe detalii despre eveniment pe pagina agentiei The Azores.

Related posts

Ziua mondială a bicicletei. Beneficiile ciclismului

Adina Meyers

Programul „Prima Casă” devine „Noua Casă”. Plafonul pentru credite s-a dublat

Adina Meyers

OSMYUM – un nou spatiu pentru iubitorii de design si arhitectura

Adina Meyers