Desi la continutul privind „ambientarea realului” pot fi atasate toate obiectele din expozitie datorita functiei ornamentale, am creditat cu acest rol indeosebi segmentul de arta decorativa, fie ca ne referim la obiecte de podoaba (bijuterii, ceasuri de buzunar sau de mana, tabachere si pudriere artistice), fie doar la cele care ne infrumuseteaza atmosfera domestica (tacamuri si servicii de masa, fructiere, vase ornamentale, mici statuete decorative) – toate provenind din manufacturi europene consacrate. Realitatea ca sursa de inspiratie, dar si realul ca figurativ recognoscibil in reprezentare sunt caracteristici ale lucrarilor de grafica si pictura prezente: naturi statice, peisaje, portrete, compozitii cu personaje.
Doar „Arlechin si colombina” de Corneliu Michailescu(pret de pornire 8500 de euro) si „Sambata la amiaza” de Ion Theodorescu Sion(15.000 de euro), prima, inspirata dintr-o realitate ludica, cealalta dintr-una mitica, pot fi extrase acestei etichetari, caci mesajul lor se doreste meta-realistic. In sfarsit, „fotorealismul” din titlul licitatiei trimite expres la opera unui grup de tineri (Dragos Burlacu, Bogdana Contras, Andreea Floreanu sau Cristina Nedelea, Marius Craisa Mandra, Luminita Gliga si Lucian Liciu) care isi au radacinile in noile media, pop-art si hiper-realism.