Coilprofil, unul dintre cei mai importanți producători de învelitori și sisteme metalice, a încheiat anul 2015 cu peste 11.5 milioane euro cifră de afaceri, în creștere cu 15% față de anul precedent. Pentru 2016, Liviu Mistodinis, directorul general Coilprofil, și-a propus un avans de 15%.
Câteva informaţii despre Coilprofil?
Compania este specializată în producţia de sisteme metalice pentru acoperiș, respectiv țiglă metalică și tablă prefălţuită, sisteme metalice pentru preluarea apelor pluviale, sisteme metalice pentru închideri, respectiv profile ușoare Z și C, tablă cutată, casete structurale și de fațade, panouri sandwich etc. Încă de la înființare, Coilprofil a avut ca politică de implementare crearea unor produse de calitate prin dezvoltarea unei unități de producție dotată cu utilaje performante şi alegerea unor furnizori de materii prime recunoscuți la nivel european. Astfel, pe parcursul mai multor etape de investiții s-au dezvoltat gama de produse, spațiile de depozitare și serviciile, s-a crescut productivitatea.
În 2016, aniversați 15 ani în România. Cum a evoluat piața construcțiilor metalice în acest timp?
Pe parcursul celor 15 ani de la deschiderea unității de producție, piața construcțiilor a cunoscut diverse etape, de la creșterea explozivă în perioada 2003-2008 la scăderea abruptă în intervalul 2009-2012. Ulterior, a urmat o altă creștere, progresivă, o perioadă în care numărul jucătorilor din piață a crescut foarte mult.
Cum ați resimțit perioada 2009-2013, c ând majoritatea sectoarelor de business au fost afectate de criza economică?
Perioada de criză a fost dificilă prin scăderea cifrei de afaceri. Însă politica susținută de eficientizare a producției și de continuare a investițiilor a dat rezultate și am reușit performanța de a nu disponibiliza personal și de a nu reduce numărul de produse.
Care sunt principa lele tendințe pe piața de sisteme pentru acoperișuri?
Preferința pentru a coperișul metalic este predominantă. În timpul crizei și ulterior a crescut destul de mult segmentul low-cost, care a influențat mult direcția în care s-a orientat acest segment de piață. Prețul a devenit important pentru cumpărători, însă, în ultimii doi ani, putem vorbi de o restructurare a pieței, în care clienții pun mai mult accent pe calitatea și beneficiile produselor. Pentru a veni în întâmpinarea cerințelor clienților am lansat în ultimii doi ani produse noi: tabla prefălțuită cu două variante click și faltz și un nou model de țiglă metalică Star.
Tabla prefălţuită este obţinută printr-o tehnologie de ultimă generație, care utilizează un oțel special, iar prin designul simplu și elegant se pretează atât construcțiilor noi, cu o arhitectură modernă, cât și celor clasice, tradiționale. Achiziționarea acestui produs vine cu numeroase avantaje pentru clienții noștri, de la greutatea scăzută, designul plăcut, montajul ușor și rapid până la întreţinerea facilă, rezistența și durata mare de viață.
Câţi angajaţi are compania în prezent?
În momentul actual, avem 85 de angajați, dintre care 50 lucrează în fabrică. Care sunt principalele puncte ale strategiei Coilprofil pentru acest an?
Pe termen lung, planurile de dezvoltare ale companiei vizează îmbunătățirea continuă a produselor, menținerea calității acestora și actualizarea permanentă a ofertelor în concordanță cu cerințele pieței și cu normele în vigoare. De asemenea, ne propunem să investim în motivarea și creșterea profesionalismului angajaților noştri. Coilprofil va continua susținerea valorilor proprii: încrederea, calitatea, pasiunea, dezvoltarea, menținerea unei echipe pozitive și a spiritului familial.
Cum au e voluat principalele repere ale activității Coilprofil în ultimul an ( cifră de af aceri, profit etc.) și c are sunt estimăril e pentru acest an?
Am încheiat anul 2015 cu realizarea obiectivelor, iar referitor la cifra de afaceri, am reușit să depășim 11.5 milioane euro, în creștere cu 15% față de anul precedent, așa cum ne-am propus la începutul anului. Premisele acestui rezultat au fost: încrederea în produsele noastre, consecvența, menținerea standardelor belgiene, în special în ceea ce privește calitatea materiei prime, adaptarea soluțiilor și ofertelor la cerintele pieței, îmbunătățirea serviciilor și, nu în ultimul rând, dezvoltarea echipei.
Pentru 2016, ne-am propus o creştere cu 15%, având în vedere: notorietatea brandului, rezerve în capacitatea de producție, produse noi, o echipă formată, servicii îmbunătățite. Produsele ofertate au beneficiat de interesul constructorilor mai ales prin calitate și suntem încrezători că vom încheia parteneriate veritabile în perioada următoare.
Povestiți-ne despre proiectele de responsabilitate socială în care v-ați implicat.
Încă de la începuturile activității, compania s-a implicat în susținerea unor evenimente din comunitatea apropiată și nu numai. Și în 2015, pentru a cincea oară consecutiv, am fost printre organizatorii competiției de ciclism „Maratonul vinului”, eveniment care se desfășoară la Urlați, Prahova, în scop caritabil, dar care își propune și promovarea regiunii (Drumul vinului) în care ne desfășurăm activitatea. Beneficiarii acestui eveniment sunt copiii din Asociația „Bucuria ajutorului” din Urlați. Suntem promotori ai sportului, mai ales în rândul tinerilor, suntem sponsori și inițiatori ai competiției de baschet în școli „Cupa Metigla”, care a adunat în cele două ediții din 2015 și 2016 peste 850 de participanți. La cererea tinerilor, în toamnă organizăm ediția a treia. Am sponsorizat programul de afterschool pentru copiii aflați în dificultate de la Casa Maria – Urlaţi. De asemenea, susținem foarte mult activitățile care dezvoltă abilitățile și cunoștințele tinerilor cu potențial prin intermediul Asociației „Strop de fericire”, care organizează evenimente, workshop-uri, ateliere de creație etc. Aș mai aminti doar deschiderea pe care o avem în perioada vacanței pentru liceeni și studenți – anul trecut, am avut 10 tineri care au lucrat în compania noastră în timpul vacanței și care au avut ocazia să-și dezvolte abilitățile și cunoștințele. În 2016, avem un program de Internship dezvoltat.
Ce planuri aveți?
Aşa cum ne-am obişnuit pertenerii, continuăm investiţiile pentru lărgirea gamei de produse, pentru
îmbunătăţirea calităţii acestora, dar şi a calităţii serviciilor. În 2016, avem printre obiective şi dezvoltarea echipei. Aceasta este formată din 85 de angajaţi, însă în acest moment suntem în campanie de recrutare. Rezultatele pozitive ale companiei de la înfiinţare şi până acum se datorează în cea mai mare parte acestei echipe omogene, care se implică an de an atât în dezvoltarea personală, cât şi în creşterea eficienţei muncii colective. De altfel, aş dori să le mulţumesc pentru toată implicarea şi devotamentul de care dau dovadă în fiecare zi.