Peste 80% dintre potențialii clienți caută informații online înainte de achiziția oricărui produs sau serviciu, după cum arată statisticile recente.
În cazul serviciilor de design interior, viitorii clienți doresc să afle cât mai multe informații. Cum ar fi portofoliul firmei de design cu care vor colabora, detalii despre experiența echipei sau modalitatea de lucru.
Pentru ca toate aceste aspecte să fie vizibile în căutarile potențialilor clienti, optimizarea motorului de căutare (SEO) este esențială. Cu cât un website este mai bine optimizat, cu atât rata de conversie este mai mare.
Vizibilitate, inainte de toate!
Este drept, afacerile de design interior nu oferă servicii de primă necesitate, cum sunt clinicile medicale. Cifrele de afaceri ale acestora au crescut considerabil în perioada pandemiei COVID-19.
Însă, în condițiile actuale, în care petrecem din ce în ce mai mult timp în propriile locuințe, acestea devenind birouri remote, sală de clasă pentru cursurile online ale copiilor noștri sau spații de relaxare, cererea pentru serviciile de design interior nu va dispărea!
În plus, pandemia se va sfârși la un moment dat. Iar odată cu ea, vor dispărea de pe piață și business-urile care aleg să intre în această perioadă într-un con de umbră. După cum atrag atenția specialistii.
„SEO se aseamănă într-o oarecare măsură cu designul interior. O serie de elemente pot fi plasate deodată într-un spațiu dat. Însă aceste elemente pot funcționa ca un intreg doar dacă sunt plasate eficient. Nu este suficient ca un website să aibă doar un design deosebit, el trebuie sa fie și funcțional pentru a fi atractiv pentru motoarele de căutare și, implicit, pentru vizitatori”, explică ChristianLupascu, fondatorul agenției R2.
Optimizarea motoarelor de căutare pentru designerii de interior reprezintă o provocare. În special pe piețele mari, unde pot exista sute de companii care se luptă să apară pe prima pagina în Google. Iată mai jos care sunt detaliile care fac diferența dintre un site bine indexat și unul care se regăsește pe ultimele pagini de căutări.
Content de calitate
Cea mai buna modalitate prin care Google poate “vedea” că un website este activ îl reprezintă prezența articolelor. Motorul de căutare apreciază textele relevante, postate regulat pe blog.
În acest sens, sunt indicate, săptămânal, cel puțin două postări pe blog. Informațiile relevante reprezintă și o sursă de încredere pentru useri. Un site care prezintă informații postate în 2010, de exemplu, nu va fi credibil pentru viitorii clienți. Actualizarea conținutului vechi trebuie făcută atât prin prisma informațiilor “la zi”, cât și prin adăugarea cuvintelor-cheie, care contribuie la îmbunătățirea SEO general.
Cuvintele-cheie fac diferența
Pentru ca un articol sa fie ușor indexat de motoarele de căutare și să fie vizibil pentru useri, el trebuie să conțină cuvintele-cheie pe care clienții le folosesc pentru a ajunge pe site. Google apreciază cuvintele-cheie lungi (long-tail).
Acest lucru înseamnă că, de exemplu, cuvântul “dormitor”, va fi folosit sub forma “cum pot decora un domitor alb”.
O atenție deosebită trebuie acordată și tag-urilor, detaliile specifice din conținutul articolului.
În cazul exemplului “cum pot decora un dormitor alb”, tag-uri pot fi: noptieră, pat, pernă etc.
Pe langa cuvintele-cheie, este important ca articolele să fie listate în categorii relevante de pe site. Aceste categorii permit motoarelor de căutare să “înțeleagă” mai usor care este profilul website-ului. Specialiștii recomandă existența a cinci categorii pe orice blog. În cazul website-urilor de design interior, exemple de categorii ar putea fi: “Idei de decorare”, “Mobilier”, “Accesorii”.
Fotografiile, distribuite pe Pinterest și Instagram
Ținând cont că firmele de design interior oferă prin definiție clientilor servicii vizuale, una dintre principalele modalități de a menține interesul userilor este expunerea exemplelor din portofoliu.
În ceea ce privește fotografiile folosite, este important ca acestea sa fie redimensionate. “Imaginile mari încetinesc viteza de incărcare a site-ului și cresc bounce-rate-ul (rata de respingere)”, afirmă Christian Lupascu.
Webmasterii recomandă, de asemenea, ca denumirea fotografiilor să contina cuvantul-cheie de tip long-tail, folosit pe pagina unde va apărea imaginea.
De asemenea, este important ca aceste fotografii sa fie distribuite pe Pinterest sau Instagram. Oamenii navigheaza frecvent pe Pinterest sau Instagram. Oamenii caută surse de inspirație pentru amenajarea locuințelor/spațiilor de birouri. Sau pentru a găsi producători de mobilier și chiar designeri care să-i ajute în procesul de redecorare. Indiferent de tipul de Social Media ales, întotdeauna imaginile trebuie să fie însoțite de link către site. Pentru fiecare imagine incărcată, astfel încât localizarea sa fie facilă pentru consumatori.
Pe lângă fotografii, pentru o mai bună indexare, binevenite sunt și videoclipurile. Acestea reprezintă un mijloc eficient de transmitere a informațiilor tridimensionale și sunt puțin folosite de către designeri. Acest lucru inseamnă că pot reprezenta un avantaj pentru orice website în ceea ce privește creșterea vizibilității.
În condițiile în care timpul designerilor este limitat, atenția lor concentrându-se pe derularea în bune condiții a proiectelor în desfășurare, marketingul online poate reprezenta un stres suplimentar.
Pentru a nu neglija prezența online atât de importantă pentru fiecare business de succes, firmele de design interior pot apela la serviile specialiștilor în webdesign.
„Serviciile Web Design cu accent pe conversie includ Custom Web Design, conversia PSD in HTML, redesign, adaptarea „la mobile” a site-ului (responsive), remedierea erorilor care reprezintă motiv de penalizare din partea Google”, conchide fondatorul agenției R2.