LifeStyle

Romania a devenit, in premiera, exportator net de panouri termoizolante

Asociatia Producatorilor de Panouri si Profile din Romania (A3PR) anunta ca anul 2011 a fost primul an in care tara noastra a avut  statutul de exportator net de panouri termoizolate, produsele fabricate local fiind furnizate in principal catre  pietele regionale. Principalii producatori de panouri au investit constant in dezvoltarea productiei la nivel local, trend sustinut de evolutia cererii de pe segmentele industrial si  retail.

Volumul productiei de panouri termoizolante folosite in constructii a  crescut constant in ultimii ani, astfel ca producatorii locali au cautat piete de export. Aproximativ 1,5 milioane de metri patrati de panouri produse in Romania au reprezentat exporturi, in principal catre pietele din regiune, in timp ce importurile de panouri au fost in jur de 1 milion de metri patrati. Cifrele furnizate de A3PR sunt confirmate si de compania de consultanta Neomar Consulting, care realizeaza anual studii referitoare la evolutia vanzarilor de panouri termoizolante din Romania.

„Atat segmentul de retail, cat cererea de spatii industriale au cunoscut ani la rand o evolutie constanta, factori care au contribuit la dezvoltarea productiei de panouri la nivel local”, declara Marian Pirvu, presedinte A3PR. „A crescut in ultimul timp si gradul de specializare a productiei in acest domeniu, firmele din piata putand raspunde cerintelor complexe venite din partea proiectantilor. Practic, in ultimii ani majoritatea panourilor vandute la nivel local au fost produse in Romania”, adauga Marian Pirvu.

Asociatia Producatorilor de Panouri si de Profile din Romania (A3PR) cuprinde majoritatea jucatorilor din acest sector de activitate si isi propune sa contribuie la imbunatatirea calitatii produselor, precum si la promovarea acestora ca solutii viabile in constructii. Asociatia isi doreste sa faciliteze adoptarea normelor, a specificatiilor tehnice si a standardelor de calitate. Mai mult, A3PR urmareste certificarea tablei profilate la rece si a panourilor termoizolante din Romania in ceea ce priveste durabilitatea, rezistenta, izolarea termica si fonica si rezistenta la incendiu. Asociatia s-a constituit ca un raspuns la invadarea pietei locale cu produse se calitate indoielnica, care nu respectau normele EU in vigoare.

“Consideram aceste date o dovada a faptului ca Asociatia si-a atins o parte din obiective si  o certificare a afirmatiei ca in Romania se produc materiale de constructii de calitate. Acest lucru este posibil datorita investitiilor masive din ultimii ani, dar si a eforturilor de educare a pietei” a adaugat Marian Pirvu.

Companiile care fac parte din aceasta organizatie sunt ArcelorMittal Construction Romania, Coilprofil, Isopan, Lindab, MBS, Megaprofil, Plannja, Plastsistem, Ruukki si Topanel.

Related posts

Genoveva Hossu, decoratorul scenelor Business Days 2014

Adina Meyers

ALIRA – Noul vin ce imbina experienta din Bordeaux cu tinutul dobrogean

Adina Meyers

Expozitie de pictura Bogdan Molea

Adina Meyers