Trăim într-o perioadă în care ideea de freelance este accesibilă oricui și e tot mai testată de către cei care nu mai vor să se simtă legați de un loc de muncă. Fie că vorbim despre firme de apartament, fie că vorbim despre un simplu liber profesionist care adună clienți și încearcă să ducă proiectele mai departe lucrând de acasă, pentru fiecare dintre cei care se regăsesc în această categorie, un lucru este obligatoriu: un spațiu eficient de birou în propria casă. Modul în care îți amenajezi spațiul de lucru poate avea un impact major asupra productivității, de aceea nu trebuie să privești cu o detașare prea mare acest aspect.
4 sfaturi ca să-ți faci un spațiu de birou la tine acasă:
1. Fă-ți o listă cu lucrurile de care vei avea nevoie în casa ta
Mobilierul de birou și cel de apartament nu au mai nimic în comun. Dacă primul ar trebui să fie în primul rând practic, al doilea ar trebui să fie comod, relaxant și plăcut ochiului. De aceea, la început, trebuie să îți notezi pe o listă toate lucrurile de care vei avea nevoie ca să-ți pui la punct un spațiu de birou în casa ta. Vorbim aici despre biroul în sine, scaune, etajere, elemente de birotică, o canapea pentru clienții care vin în vizită și alte lucruri asemănătoare.
2. Alege o lumină potrivită spațiului de lucru
Atunci când lucrezi de acasă, rareori vei respecta orele clasice de muncă. Pentru că nu mai ești legat de un job obișnuit poți să-ți stabilești singur intervalul pe care îl preferi pentru a lucra mai eficient. E clar însă că trebuie să ai o lumină potrivită în camera care s-a transformat în birou, pentru a te bucura de o productivitate mai mare. Pe timpul zilei, asta înseamnă geamuri mari care să permită luminii naturale să intre în birou. Pe timpul serii situația este diferită, și asta după ce unele studii realizate de doctorul Mirjam Münch, de la Charité Universitätsmedizin, din Berlin au arătat că lumina artificială, atunci când este de slabă calitate, afectează productivitatea, dă naștere senzației de oboseală și somnolență și ridică nivelul de stres. De aceea becurile cu LED sunt recomandate într-un astfel de mediu, pentru că au indice mare de redare a culorii, care garantează faptul că obiectele sunt văzute în culorile lor reale, naturale.
3. Setează temperatura corectă
Un studiu realizat de Universitatea Cornell a examinat modul în care productivitatea este afectată în funcție de temperatura din birou. Rezultatele studiului au arătat că atunci când temperaturile erau scăzute, de aproximativ 20 de grade Celsius, angajații făceau cu 44% mai multe greșeli față de cei care lucrau într-o cameră cu un nivel optim de căldură, de 25 de grade Celsius.
4. Separă zona de birou de celelalte zone din casă
Cel mai eficient mod prin care poți lucra de acasă este dacă biroul se află într-o cameră separată de restul casei. În primul rând, este vorba despre un factor psihologic. Nu vei lucra la fel de bine într-un mediu construit pentru relaxare și nici nu te vei relaxa așa cum vrei, dacă mereu vei avea în fața ta biroul, rafturile cu documente și eventual computerul cu notificări pornite de fiecare dată când primești un mail.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Pushish Images