Daca sunteti in cautarea unui motoferastrau sau sunteti pe cale sa achizitionati unul, fie el cel mai bun motoferastrau de pe piata sau unul care nu este la cele mai inalte standarde (dar potrivit pentru volumul si tipul de munca pentru care il doriti), trebuie sa stiti cum sa ii faceti intretinerea pentru a-i oferi produsului o durata de viata cat mai mare.

Astfel, dupa achizitionarea motoferastraului, inainte sa va apucati de orice fel de lucru, trebuie sa ii faceti rodajul. Rodajul presupune punerea in functiune a motorului fara a-l forta. Acest lucru se face pentru ajustarea si netezirea suprafetelor de contact in miscare ale pieselor componente.

Rodajul se face prin taierea unor lemne mici cu diametre de 10-15 cm, pana se consuma primele 3-4 rezervoare de benzina.  Motorul dezvolta puterea maxima abia dupa 5 pana la 15 plinuri, asa ca in primele 3-4 rezervoare trebuie evitate turarea tare a motorului si sarcinile mari.

Ascutirea lantului

Inainte de a lucra cu lantul utilajului opriti motorul, scoateti fisa din bujie si folositi manusile de protectie. Lantul motoferastraului trebuie ascutit de fiecare data cand:

– taiati in lemn umed, rumegusul devenind fainos.

– lantul intra greu in lemn, chiar daca apasati cu putere.

– muchia taieturii nu este uniforma.

– motoferastraul deviaza in lemn spre stanga sau spre dreapta.

Aceste dereglari se datoreaza ascutirii neuniforme a lantului. Pentru o ascutire buna sunt suficiente 2 sau 3 miscari de pila. Puteti sa ascutiti lantul des, dar sa nu luati mult material de fiecare data. Dupa ce ati ascutit lantul de mai multe ori acesta trebuie dus la rectificat intr-un atelier special.

Curatarea benzii de franare si a interiorului carcasei de protectie a pinionului

Aceste lucrari se fac cu motorul oprit si cu utilizarea echipamentului de protectie. Pentru curatare trebuie sa scoateti capacul pinionului si sa curatati interiorul cu o pensula. Invartiti surubul intinzator de lant in sens contrar acelor de ceasornic pana cand se opreste si demontati lantul si sina ferastraului. Trebuie sa fiti atenti ca pe canalul de ungere si pe intinzatorul de lant sa nu ramana resturi de ulei.

In cazul franei de lant, care este un dispozitiv important pentru siguranta si care este supus unei anumite uzuri, trebuie sa mergeti la un atelier specializat.

Curatarea sinei motoferastraului si ungerea stelei de ghidare. Pentru acest lucru o sa aveti nevoie de manusile de protectie. Verificati periodic starea suprafetelor de rulare ale sinei si curatati-le temeinic.

Daca utilizati frecvent motoferastraul, ungeti periodic, cel putin o data pe saptamana, lagarul stelei de ghidare. Ca sa faceti acest lucru trebuie sa curatati orificiul de la varful sinei inainte de ungere si sa il umpleti cu putina unsoare universala.

Pentru inlocuirea sorbului de filtrare, acesta trebuie tras afara cu un carlig de sarma introdus prin gaura de alimentare a rezervorului. Filtrul de pasla din sorbul de filtrare se colmateaza in timp. Pentru a asigura motorului o alimentare perfecta, este recomandata inlocuirea sorbului de filtrare aproximativ o data la 3 luni.

Inlocuirea filtrului de aer este necesara daca acesta s-a defectat. Bucatile desprinse din tesatura filtrului sau impuritatile mari pot distruge intreg motorul. Daca daunele nu sunt mari, filtrul de aer poate fi curatat.

Cat timp lucrati cu filtrul de aer, acoperiti gurile de aspiratie cu o carpa curata pentru a impiedica patrunderea impuritatilor in carburator. Filtrul de aer nu trebuie curatat sufland particulele de murdarie, pentru ca acestea pot ajunge in ochi, si sub nici o forma nu trebuie curatat cu combustibil.

Filtrele se pot curata cu apa calda amestecata cu detergent pentru vase si trebuie uscate bine dupa spalare. Pentru un randament maxim, daca lucrati intr-un mediu plin de praf, curatati filtrul de aer de mai multe ori pe zi.

Inlocuirea bujiei se face atunci cand se defecteaza izolatorul, electrozii se ard excesiv sau cand se murdaresc sau se imbiba cu ulei. Bujia nu trebuie niciodata atinsa si nici fisa acesteia in timpul functionarii motorului deoarece exista pericolul electrocutarii. Trebuie sa lucrati cu motorul oprit si sa purtati manusi de protectie. Astfel, pentru inlocuire, se scoate capul, fisa si se demonteaza bujia cu ajutorul cheii speciale primite de la producator. Distanta dintre electrozi trebuie sa fie de 0,5 mm.

Acestea sunt doar cateva sfaturi care sa va ajute sa pastrati motoferastraul intr-o conditie buna. Pentru o lista completa de sfaturi cititi cu atentie manualul de folosire al motoferastraului achizitionat si daca sunteti in cautarea unui motoferastrau, gasiti o selectie larga la urmatorul link de pe magazinul big.store.ro:  http://big.store.ro/motoferastrau, iar expertii BIG va stau la dispozitie cu sfaturi de achizitionare si de intretinere.

 

 

Related posts

Gardul: un detaliu arhitectural inedit

Adina Meyers

Cum tratam aparitia puntilor termice

Adina Meyers

Soba, un element de decor modern

Adina Meyers