Infocons atrage atenția asupra drepturilor pe care le avem când mergem cu mașina în service.
Cetățenii trebuie să se asigure că service-ul funcționează legal și este autorizat de RAR. De asemenea, e bine să se informeze în prealabil asupra tarifelor și să ceară un deviz estimativ al intervenției.
Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile cu TVA într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp/ ora tehnologică pentru reparații furnizate de producător).
Clienții sunt sfătuiți să ceară factura care trebuie să conțină: data și locul efectuării reparației, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/preț), alte materiale de întretținere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).
Clienții sunt sfătuiți să solicite nota de comandă (reparație) care trebuie să cuprindă natura exactă a reparațiilor, costul probabil al acestor intervenții și durata imobilizării autovehiculului. Nota de comandă (reparație) semnată de cele două părți ajută la o eventuală contestare a facturii și va constitui dovada în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate.
Dacă mașina nu este restituită în termenul stabilit, cetățenii pot soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii.
De asemenea, pentru piesele de schimb folosite de service la reparație, din stocurile proprii, se acordă garanție. Specialiștii din service-uri au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.
Alte informații utile
Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este încredințat. Dacă mașina este furată sau deteriorată în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de societate.
Mai mult, service-ul are obligația să restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt folosite la reparație pe perioada garanției.
Service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția ca nicio neglijență să nu fie imputată clientului.