București, 26.11.2019. În pragul aniversării a 25 ani pe piața românească, brandul ASEVI anunță rezultatele înregistrate în anul curent și planurile de extindere.
Probabil cea mai mare categorie din piața produselor de larg consum nealimentare, cu un grad de penetrare de peste 90%, este reprezentată de detergenți. Valoarea la care a ajuns această categorie îi asigură locul 3 în topul general FMCG, după ulei și băuturile carbogazoase. Însă, dintre zecile de branduri prezente pe piață, doar câteva sunt produse pe plan local și nu importate. Iar unul dintre acestea este ASEVI, brand recunoscut în special pentru gama de detergenți pardoseli cu care și-a făcut intrarea pe piață acum aproape 25 ani, cele 3 soluții de pardoseli – Portocală, Mio, Cian – fiind apreciate datorită parfumului unic și de durată, precum și puterii de curățare și igienizare.
Pons Ro Prodcom, compania care reprezintă în România brandul ASEVI, produce întreaga gamă de produse – uz casnic și profesional – prezentă pe rafturile magazinelor tradiționale și moderne din întreaga țară. Evoluția constantă din ultimii ani duce în 2019 la o cifră de afaceri de 6,5 milioane euro, realizată cu o echipă alcătuită din 25 angajați și o rețea puternică de distribuție. Dacă creșterea continuă a valorii categoriei în care activează este de 10-15% anual, creșterea cifrei de afaceri a Pons Ro Prodcom depășește media, atingând cca 20% în 2019, menținând astfel trendul ultimilor ani.
Portofoliul companiei include soluții pentru curățat suprafețele, dezinfectanți, detergenți și balsamuri de rufe, odorizante etc, în ultimii 3 ani – în paralel cu îmbunătățirea formulelor de produs – ambalajele produselor ASEVI trecând printr-un amplu proces de rebranding. Mai mult decât atât, calitatea net superioară a produselor a atras an de an tot mai mulți clienți, gradul de loialitate al acestora fiind net vizibil în raport cu alte branduri.
Ponderea vânzărilor în comerțul tradițional este de 55%, diferența de 45% venind din comerțul modern, produsele fiind deja listate în Cora și Metro. Începând cu luna noiembrie, Asevi este prezent și în rețeaua Kaufland iar din decembrie încolo urmează să anunțe un nou parteneriat important. În prezent, 1 din 10 produse e achiziționat de HORECA, mai exact gama profesională PONSPRO care câștigă tot mai mulți clienți B2B, cuceriți de eficienţa și parfumul unic al produselor.
ASEVI organizează promoții trimestriale la majoritatea produselor, precum și diverse acțiuni sell-out pentru creșterea vizibilității brandului la punctul de vânzare. Totodată, investește continuu în campanii de comunicare și educare, ținând legătura constant cu clienții săi prin intermediul acțiunilor integrate de marketing public relations, social media și proiecte speciale la TV. „Acum 20 ani, când am venit la Pons Ro Prodcom pe poziția de economist, nu speram să fiu eu cea care o conduce, însă eram sigură că va ajunge departe. Pe lângă spiritul viu al companiei, am fost cucerită de calitatea extraordinară a acestor produse care – într-un mod modest și fără pic de promovare – erau de departe mai bune calitativ decât branduri mult mai cunoscute. Alături de echipa mea am crezut în ele și, ușor dar sigur, ne-am creat un renume și am atras de partea noastră parteneri de afaceri și clienți loiali, care apreciază formulele noastre concentrate și parfumurile aparte. Deși plasate în categoria ‚chimicale’, produsele noastre sunt prietenoase cu mediul înconjurător fiind ecologice și biodegradabile pentru că grija pentru mediul înconjurător este una dintre valorile de bază ale companiei. Ținem și la comunitate și întoarcem anual parte din profitul nostru investind în proiecte educaționale adresate în special copiilor. De exemplu, suntem la a 3a ediție a unei campanii CSR de responsabilizare în școlile generale și liceele din România – mai exact un program de Corporate Social Responsability, prin care îi încurajăm pe elevi să înțeleagă cât de important pentru sănătatea și dezvoltarea lor este să păstreze nu doar camera de acasă curată, ci și sala de clasă în care învață sau camera de toaletă pe care o folosesc. În urma acestei campanii, școala care va fi declarată câștigătoare va primi din partea noastră cu titlu gratuit produse de curățenie pentru întreg anul 2020.” declară Monica Gradinaru, directorul adjunct Pons Ro Prodcom care conduce operațiunile pe plan local.
Fabrica actuală deținută de Pons Ro Prodcom în cartierul Berceni din București a devenit neîncăpătoare, cu toate că spațiul de producție și depozitare a fost extins în ultimii ani. Motiv pentru care compania a achiziționat anul trecut un teren de 12.000mp în zona Pantelimon unde va construi o nouă hală de producție, ce va fi inaugurată în 2021.
De curând, compania a fost premiată de Camera de Comerț și Industrie a României, fiind clasată pe locul 1 în Topul Întreprinderilor Mici din București la categoria „Produse detergenți și produse curăţenie”.
Lansat în 1965 în sufletul Spaniei, atunci când o familie a pus bazele brandului ASEVI din dorința de a desluși toate tainele curățeniei perfecte și a parfumurilor premium persistente, numele mărcii ASEVI provine chiar de la inițialele numelor celor cinci băieți ai fondatorului firmei Pons Quimicas SL Spania. Tehnologia de fabricare folosită, laboratoarele proprii și experiența acumulată de-a lungul celor peste 50 ani garantează pe deplin calitatea acestor produse.