Image default
Echipamente si materiale de constructii Solutii Constructive

Modalitati de realizare a economiei de combustibil la utilajele de constructii

De aesemenea, consumul de combustibil este un aspect foarte important pentru firmele care au in dotare utilaje de constructii. De aceea, firma Komatsu, are in vedere instruirea clientilor sai atat din punctul de vedere al protectiei mediului, cat si economic, adica al reducerii costurilor legate de carburantii consumati de utilaje [5]. Iata cateva recomandari:

III. BASCULANTE (fig. 10,11,14)

Basculantele cu sasiu rigid de tipul HD325-7; HD405-7; HD 465-7 si HD 605-7 au motoare Ecot 3 de inalta performanta (SAA6D140E si SAA6D170E-5), sunt echipate cu sisteme de control electronic care monitorizeaza performantele vehiculelor, optimizeaza emisiile si reduc consumul si nivelul de noxe in conditii extreme. Aceste motoare folosesc injectia combustibilului la presiune inalta in rampa centrala a Common-rail-ului si au o unitate de control electronic (ECU) care optimizeaza injectia de combustibil din rampa centrala de combustibil in cilindrul motorului. Sistemul creste puterea motorului si scade consumul si nivelul de noxe.

Aceste motoare sunt prevazute cu sistem de racire greu EGR. Gazele evacuate sunt racite si reintroduse in cilindru, asigurand legatura dintre nitrogen si oxigen. Se reduc astfel emisiile de NOx, scazand solicitarea termica a cilindrului si marind eficienta consumului. Sistemul de racire al motorului este cu schimbator de caldura aer la aer. Prin racire se compreseaza aerul introdus de turbocompresor in cilindru. Acest sistem optimizeaza efcicienta combustiei, reduce emisiile si creste performantele motorului. Motorul beneficiaza de un nou sistem de combustie. Pe computer se simuleaza si se analizeaza reducerea de NOx in camera si particularitatile emisiilor, consumul de combustibil si nivelul de noxe. Sistemul de selectare a modurilor de putere opteaza pentru modul de putere P si modul economic E, fiecare in acord cu conditiile de lucru in parte. Modul de putere P asigura o putere sporita la iesire, apropiata de cerintele de lucru din santier.

Modul economic E asigura un control variabil al puterii, viteze maxime la motor, iar la arborele inferior si cel superior al transmisiei viteze la iesire tinute la un nivel jos. Aceste camioane sunt echipate cu transmisia K-ATOMIX, care este complet automata si are 7 viteze. Transmisia Avansata Komatsu cu Modelare Optima a Sistemului de Control selecteaza automat treapta de viteze, acordand viteza vehiculului cu viteza motorului si alegerea pozitiei necesare arborelui de lucru. Rezulta cel mai bun raport de transmitere pentru orice situatie de miscare [9]. Sunt controlate hidraulic franele multidisc la roti si retarderul (frana de incetinire). Retarderul asigura absoarbirea energiei motorului, ce descreste continuu de la 662 kW. Suprafata franelor din spate este de 50.847 cm³. Se foloseste si sistemul AISS, care faciliteaza incalzirea rapida a motorului si racirea/incalzirea cabinei. Daca este pus pe ON, motorul este mentinut la o turatie de 945 rot/min, cand temperatura de racire este de 50 °C sau mai mica.

Turatia motorului se intoarce automat la 750 rot/min, cand temperatura creste de la 50 °C in sus. Sistemul ARSC (Auto Retard Speed Control) face ca deplasarea sa fie cu viteza constanta, iar rezultatul este concentrarea operatorului pe directia masinii. Pentru pneurile din spate se poate folosi ASR (Automatic Spin Regulator), cand unghiul de directie este monitorizat la curbe cu inclinare mica. In plus, optional, se poate monta si cardul de memorie al tipului de lucrari executate (PLM II- Memory card type playload meter) care inregistreaza volumul productiei si conditiile de lucru ale camionului, pe care le analizeaza si le controleaza direct operatorul prin intermediul computerului personal. Acest sistem poate inregistra pana la 2900 de cicluri de lucru. Camioanele HD785-7 sunt echipate cu motoare de inalta performanta Komatsu SAA12V140E-3. Transmisia este complet automata F7+R2 (RH-RL). Sistemul de monitorizare a modului de lucru al motorului este aratat in fig. 28. Retarderul absoarbe energia motorului in mod continuu, descrescator, incepand de la 1092 kW. Suprafata franelor este, pentru cele din fata (frane cu discuri), de 37467 cm², iar pentru cele din spate (frane multidisc racite cu ulei), de 72414 cm². Masina este dotata cu directie (conform ISO 5010, SAE J1511, SAE J63) si frane secundare (conform ISO 3450, SAE J1473).

Informatii suplimentare gasiti in numarul de septembrie al Revistei de Unelte si Echipamente.

Articole similare

P+1E 04282010

RL online

Locuinta P + 1E 1609

RL online

Proiect de casă cu 3 dormitoare: P, 117 mp

Elena Virlan

Lasă un comentariu