Image default
LifeStyle

GRUPUL BOSCH incepe bine noul an fiscal

La nivel international, Grupul Bosch a debutat cu dreptul in anul fiscal 2011. In ciuda incertitudinii create de evenimentele din Japonia, compania vede in continuare perspective favorabile de crestere si profit.  

Compania are ca obiectiv mentinerea unei rentabilitati comerciale de 7 – 8%. Cifrele inregistrate in primul trimestru sustin aceasta previziune: volumul total de vanzari al Grupului Bosch, furnizor de tehnologii si servicii, a crescut in primele trei luni din 2011 cu circa 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Toate cele trei sectoare de activitate ale concernului german au reusit sa-si sporeasca cifra de afaceri in aceasta perioada. Aceste evolutii pozitive se reflecta si in numarul angajatilor: se estimeaza ca, la nivel mondial, numarul angajatilor Bosch va creste cu 15.000 pana la sfarsitul anului 2011, ajungand la circa 300.000 de persoane in total. Mai mult de jumatate dintre aceste locuri de munca urmeaza a fi create in zona Asia-Pacific, 5900 dintre acestea in China. Bosch intentioneaza sa angajeze alte 3800 de persoane in Europa de Est si Turcia, precum si 1000 de persoane in America de Nord si 800 in America de Sud. In Germania, compania doreste sa creeze, pe parcursul acestui an, circa 900 de noi locuri de munca.

Atmosfera pozitiva din cadrul companiei este, pentru moment, umbrita de evenimentele din Japonia. Desi pagubele suportate de cele 36 de sedii Bosch din Japonia au fost limitate, „in prezent, ne asteptam ca urmarile cutremurului din Japonia sa incetineasca doar temporar cresterea economiei mondiale”, a spus Fehrenbach. „Cu toate acestea, interdependenta dintre producatori este foarte mare, mai ales in industria auto, si acest lucru este valabil si pentru Bosch”. Alte necunoscute ale economiei globale sunt evolutia preturilor la materii prime si efectele fluctuatiei cursurilor de schimb. In ceea ce priveste moneda euro, dr. Stefan Asenkerschbaumer, director financiar al Grupului Bosch, a afirmat: „Acum este absolut necesara consolidarea bugetara in tarile din Zona Euro, cu sustinerea acesteia printr-un set eficient de sanctiuni”.

• Revenire rapida la nivelul anterior crizei
In 2010, economia mondiala s-a comportat mult mai bine decat se estimase initial. Acest lucru s-a reflectat anul trecut in cresterea cu 24% a vanzarilor Grupului Bosch, acestea atingand cifra de 47,3 miliarde de euro. Altfel spus, cifra de afaceri a companiei a depasit nivelul anterior crizei, din 2007, cu circa un miliard de euro. Profitul inainte de impozitare a atins valoarea de 3,5 milioane de euro in anul 2010. In 2011, rentabilitatea comerciala, inainte de impozitare, a fost de 7,4%, adica a revenit in tinta fixata de companie. „Ne-am atins scopul de a iesi mai puternici din criza”, a spus Asenkerschbaumer.

• Strategie confirmata – toate sectoarele de activitate sunt pe o panta ascendenta
Pentru Fehrenbach, orientarea pe termen lung a companiei s-a dovedit corecta. „Strategia noastra de diversificare focalizata, de sporire a prezentei internationale si de mentinere a puterii inovatoare ramane neschimbata. Asta sta la baza cresterii noastre rapide.” Acest lucru este confirmat si de evolutiile pozitive ale celor trei sectoare de activitate.

• Domeniul Auto
In domeniul auto, Bosch a inregistrat in 2010 o crestere a vanzarilor cu 29%, atingand cifra de 28,1 miliarde de euro si un profit inainte de plata dobanzilor si impozitul pe venit (EBIT) de 2,3 miliarde de euro. Acest sector a inregistrat deci cea mai spectaculoasa revenire. Pe langa utilizarea eficienta a capacitatii de productie ca rezultat al redresarii economice, un rol decisiv in succesul Bosch l-a jucat cererea continua de produse inovatoare, precum si eforturile considerabile depuse in vederea cresterii competitivitatii pe aceasta piata. Fehrenbach a descris perspectivele de crestere in domeniul sistemelor auto ca fiind promitatoare. Relansarea cererii de autovehicule diesel in Europa de Vest reprezinta un avantaj pentru companie.

• Sectorul Tehnologiei industriale
Desi relansarea a inceput abia in a doua jumatate a anului, sectorul tehnologiei industriale a realizat cea mai mare rata de crestere: vanzarile sale au crescut cu 30%, atingand cifra de 6,7 miliarde de euro. Un rol important in acest sens l-au avut efectele de consolidare rezultate din preluarea companiei Aleo Solar AG. Dar chiar si in lipsa acestora, vanzarile in domeniul tehnologiei industriale au crescut considerabil, cu 20%. Divizia Energie Solara a realizat o crestere peste medie a numarului de vanzari. Bosch estimeaza ca volumul global de pe piata sistemelor fotovoltaice se va dubla pana in 2015. Pentru a inregistra un progres din punctul de vedere al costurilor trebuie sa realizam si economii de scara”, a spus Fehrenbach. „Noua fabrica din Arnstadt (Germania), care se va deschide in iulie 2011, reprezinta un pas important in acest scop. Urmatoarea uzina va fi construita probabil in Asia.” Per ansamblu, sectorul de tehnologie industriala a realizat si in 2010 un EBIT pozitiv. Acesta a atins valoarea de 90 milioane de euro, dupa pierderea semnificativa din anul precedent.

• Sectorul Bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii
In sectorul Bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii, Bosch a inregistrat vanzari de 12,5 miliarde de euro, in 2010. Aceasta inseamna o crestere de 10%. Cu un EBIT de 740 milioane de euro, acest sector de activitate s-a dezvoltat in mod promitator. Bosch prevede continuarea acestui trend pozitiv in 2011, mai ales in ceea ce priveste cererea de bunuri de consum cum sunt electrocasnicele cu consum redus de energie si sculele electrice. Pentru divizia de Termotehnica exista un stimulent suplimentar, si anu­me lansarea pe piata a unei centrale ter­mice hibride extrem de compacte, ca­re combina avantajele centralelor ter­mice in condensare, alimentate cu gaz, si cele ale pompelor de caldura cu aer exterior ca sursa de caldura.

• Prezenta internationala sporita
In 2010, vanzarile in Europa au atins cifra de 27,7 miliarde de euro. Aceasta regiune, care realizeaza 59% din cifra de afaceri a Grupului Bosch, reprezinta in continuare baza activitatilor companiei. In 2011, circa 70% din cheltuielile de capital vor fi destinate obiectivelor din Europa. De exemplu, pana la sfarsitul anului, Bosch va incepe construirea unui nou centru de cercetari si inginerie a­van­sata la Renningen, langa Stuttgart. In 2010, vanzarile in regiunea Asia-Pacific au crescut cu 43%, ajungand la 11 miliarde de euro. Se estimeaza ca acestea vor continua sa creasca in urmatorii ani. De aceea, Bosch va investi, intre anii 2011 si 2013, circa 2 miliarde de euro in regiunea Asia-Pacific.

Anul trecut, compania a inregistrat o crestere puternica si in America de Nord si de Sud. Dupa o lunga perioada dificila, companiile regionale din America de Nord au reusit sa inregistreze din nou rezultate pozitive. In America de Sud, vanzarile din 2010 au depasit chiar nivelul din 2007.

• Bosch sustine sectorul serviciilor
Pe langa expansiunea globala a secto­rului de tehnologii, portofoliul de servicii al companiei Bosch va fi, de asemenea, extins. Compania vede un potential deosebit in acest sector, ca si in interconectarea dispozitivelor, sistemelor si serviciilor in „internetul obiectelor si serviciilor”. Exista foarte multe domenii de aplicatie a acestei tehnologii, in special in constructii si sisteme energetice.

• Divizia Sisteme de securitate
Aceasta urmareste, la randul ei, sa realizeze o crestere suplimentara in sectorul serviciilor. In Rusia si China sunt in faza de proiect doua noi centre de comunicatii. Exista 21 de astfel de centre de servicii in toata lumea. Pentru acest an, compania prevede o crestere puternica in cadrul acestei divizii, de 20%.

• Numarul de investitii viitoare va creste din nou
In acest an, Bosch intentioneaza sa cheltuiasca peste 7 miliarde de euro pentru a-si asigura viitorul. Dintre acestia, peste 4 miliarde de euro vor merge in cercetare si dezvoltare, in timp ce 3 miliarde vor reprezenta investitii in mijloace fixe. Proiecte vaste si importante, cum ar fi fabrica de placute semiconductoare din Reutlingen, Germania, sau extinderea capacitatii de productie pentru dispozitivele fotovoltaice au fost realizate in timpul crizei economice.

Nimeni nu poate spune deocamdata care sunt efectele concrete ale dezastrului din Japonia. Totusi, credem in continuare ca cifra de afaceri a companiei va depasi pentru prima data valoarea de 50 de miliarde de euro, in anul 2011“, a spus Franz Fehrenbach/presedintele Consiliului de AdministraTie al Grupului Bosch, la conferinTa anuala de presa susTinuta la Stuttgart.

Articole similare

Show haute couture de portelan pictat manual la Bordighera 24 – 28 august 2012/ Hotel Villa Elisa

comunicat de presa

Chisinaul, o periferie culturala?

Laura Ilica

Vrei un machiaj impecabil? Incearca tratamentul vedetelor pentru a obtine un ten pe masura

casamea.ro

Lasă un comentariu