Image default
LifeStyle

Euroluce, expozitia corpurilor de iluminat

Acest trio important a extins gamele de produse prezentate la Milano si a raspuns nevoii din ce in ce mai mari a oamenilor de a relationa lumina cu spatiul de lucru.

Lumina si corpurile de iluminat, evident, au devenit in ultima vreme subiecte extrem de dezbatute, cu relevanta nu doar pentru locuinte, ci si pentru zonele publice, cum ar fi muzee, spitale, birouri, spatii industriale si outdoor. Iar pe acest segment, Euroluce reprezinta cel mai respectat punct de referinta la nivel global. In 2011, expozitia a ajuns la o maturitate demonstrata de multitudinea de obiecte prezentate, care au confirmat evolutia acestei piete – de la interesul care exista demult doar pentru elemente decorative la preocuparea pentru iluminarea stradala, dar si pentru sursele de lumina, cum se intampla astazi.

Euroluce, un eveniment bienal, este unic in sensul ca implica si atrage un numar mare de vizitatori dornici sa ia pulsul lumii fascinante a luminii. In ceea ce priveste trendurile acestui an la expozitie, am observat cu totii nostalgia fata de timpurile trecute. Un exemplu este lampa Grasshopper, realizata in 1947 si relansata acum de o companie daneza, Gubi. De asemenea, se vede o predilectie si pentru becurile vechi, simple – cum ar fi Led is more, de Davide Groppi, un mic dispozitiv in sticla mata, in forma de bec insurubat intr-un suport. Nostalgia devine si mai complexa cand i se adauga o tusa simbolica – lampi imense, candelabre din cristal de Boemia, impodobite cu benzi de leduri pe contururi. O alta directie pe care se merge este cea a sistemului din spatele obiectului, sistem ce preia un rol foarte important. Acum se pot crea suprafete luminoase intr-o varietate infinita, gratie modulelor si proceselor de fabricatie, si multe dintre produse renunta la valoarea lor estetica in favoarea evidentierii spatiului arhitectural. Brandurile Artemide si Kundalini au realizat aplice uriase care devin efectiv invizibile atunci cand se sting.

Alte corpuri de iluminat intra in categoria expresionismului si a formelor simplificate. Prima dintre ele este reprezentata de o lustra creata pentru Fontana Arte, in care lumina se difuzeaza prin straturi suprapuse dure, dar si de lampa Behive, o piesa de debut a lui Werner Aisslinger, cu discuri concentrice ce cresc in diametru. Japonezii au venit cu produse ce se incadreaza in cea de-a doua categorie, mai precis lampi simple, ce amintesc de origami, forme rigide, care tocmai prin rigoarea lor se convertesc in poezie pura. O piesa deosebita, a unui tanar designer italian de aceasta data, Marco Acerbis, este lampa monolit de podea Building, pentru Fontana Arte, constituita din doua foi din sticla alba curbata, prinse de doua placi verticale cu finisaj oglinda. Karim Rashid a venit si el cu un design simplificat, Halo, un difuzor de lumina in forma de inel din cauciuc siliconic.

Ultima, dar nu si cea din urma, este tendinta emotionala, psihologica, ce si-a pus la Euroluce amprenta pe numeroase corpuri de iluminat. Acestea au devenit instrumente de comunicare, obiecte care aproape ca ne vorbesc, cu care putem sa ne identificam sentimentele, reprezentand de fapt o directie generala spre care tindem cu totii: depasirea limitelor, mai ales cand vorbim despre arta.

Articole similare

Gateste autentic oriental cu Blue Dragon

comunicat de presa

Inovatia TROCAL 76 mm: design elegant si tehnologie de ultima generatie

casamea.ro

Sediul Radio 21

Mariela Vanu

Lasă un comentariu