Image default
Echipamente si materiale de constructii Solutii Constructive

Echipamente tehnologice de executare a micropilotilor

Extinderea tehnologiilor de executare a lucrarilor de constructii, cu folosirea micropilotilor, in situatii dintre cele mai dificile, se datoreaza in special dezvoltarii, conceperii si producerii unor echipamente tehnologice de forare-injectare performante (CASAGRANDE, ECODRILL, KELLER, KLEMM etc.), capabile sa asigure materializarea proiectelor in conditii de eficienta si calitate maxime.

Desi tehnologiile si echipamentele folosite au implicat investitii mari, aceste procedee au intrat si in portofoliul de lucrari al unor firme de constructii romanesti, printre care: SC GEOSOND SA, SOPMET SA, STUMP, ZÜBLIN Romania etc. In Romania, tehnologiile cu micropiloti au fost folosite in cadrul mai multor lucrari executate si se folosesc, de asemenea, la unele lucrari in curs de executie, la drumuri nationale, poduri si reabilitari de fundatii. In paralel cu extinderea tehnologiei s-au dezvoltat si legislatia si normativele specifice acestor tipuri de lucrari. Exista standardele din seria 2561 care reglementeaza in detaliu problematica proiectarii, executiei si controlului pilotilor, in general. De asemenea, exista “Instructiunile tehnice GE 029/97 – Ghid practic privind tehnologia de executie a pilotilor pentru fundatie” si, in special, “Indrumatorul tehnic C 245/93 – Proiectarea si executia minipilotilor forati” si standardul “SR EN 14199:2006 – Executia lucrarilor geotehnice speciale. Micropiloti”, care stabilesc reguli de proiectare sau cu privire la executie, ce pot influenta proiectarea sau detaliile de constructie ale lucrarilor cu micropiloti.

Principiul de baza consta in realizarea acestor piloti cu echipamente de dimensiuni reduse, usoare si maniabile, astfel incat utilizarea lor poate fi aplicata pretutindeni unde tehnicile traditionale nu sunt materialmente convenabile, in spatii reduse, inaccesibile echipamentelor traditionale pentru piloti.

1. Alcatuirea si utilizarea micropilotilor

Micropilotii sunt elemente de fundare alcatuite din piloti cu capacitate portanta slaba sau medie si sectiune mica, avand diametrul intre 100 si 250 mm, realizati cu tehnologii specifice si utilaje de gabarit redus. Elementele structurale portante ale micropilotilor sunt capabile sa transfere in mod direct sau indirect incarcari de la suprastructura catre terenul de fundare si/sau sa limiteze deformatiile constructiei. Astfel, acestia sunt supusi la toate tipurile de incarcari specifice pilotilor, in general:

axiale: compresiune sau smulgere;
transversale;
provenite din miscarile pamantului adiacent: frecarea negativa, umflarea (ridicarea) terenului sau deplasarea laterala a terenului, inclusiv actiunea de origine cinematica ce rezulta din deformarea terenului ca urmare a propagarii undelor seismice.

Micropilotii se realizeaza prin forarea terenului, urmata de introducerea armaturii si turnarea sau injectarea corpului pilotului (fig. 1), inclusiv cu asigurarea legaturilor dintre structura si armatura acestora, in cazul utilizarii lor la lucrari speciale de fundatii (fig. 2, documentare [17]). Materialele folosite sunt: pasta de ciment sau mortarul, armatura metalica si fluidele de foraj (apa sau bentonita).

CASETA – cu fonta de culoare

Micropilotii forati se clasifica in functie de urmatoarele criterii:

a. dupa modul de preluare a incarcarilor in raport cu terenul inconjurator pot fi:
incarcati direct, fie prin actiuni preponderent verticale (fundatiile indirecte la constructii), fie preponderent orizontale (alunecarile de teren);
incarcati impreuna cu terenul din jur, fiind dispusi intr-o retea spatiala (se formeaza un bloc compozit).
b. dupa modul de punere in lucrare a materialului (pasta de ciment sau mortar) din care este alcatuit micropilotul
:
tipul A – turnarea se face gravitational;
–  tipul B – pasta de ciment este introdusa in foraj cu presiune mica de injectare (injectare de umplere 0,5…1 Mpa);
tipul C – injectarea se realizeaza cu presiune mare de 1,0…2,0 Mpa;
tipul D – injectarea se realizeaza in 2 etape (etapa 1 – conform tipului C; etapa 2 – la presiuni de ordinul 2…8 Mpa).

Alte caracteristici tehnologice principale ale micropilotilor constau in:

– executarea forajelor in toate tipurile de terenuri sau materiale (roci, zidarie etc.), tubate sau nu, in uscat sau cu fluid de foraj, dupa necesitati;
– forarea la orice inclinare;
– dezvoltarea unor eforturi de tractiune sau de compresiune cuprinse, uzual, intre 150 si 750 kN [13], mobilizate prin tuburi metalice, grinzi, sine, bare multiple. Se pot utiliza chiar oteluri recuperate (spre exemplu, sine uzate de cale ferata) obtinute la costuri reduse;
– protejarea armaturii cu lapte de ciment, mortar sau microbeton, puse in lucrare prin turnare (gravitational) sau prin injectie.

Micropilotii au diverse aplicatii, dintre care se amintesc:

– realizarea de fundatii de structuri noi (in special in pamanturi sau roci foarte eterogene) sau in spatii restranse;
– asigurarea impotriva fortelor de subpresiune in pamanturi permeabile prin ancorarea radierelor subterane supuse la subpresiuni (combinarea eforturilor tractiune/compresiune);
– ancorarea fundatiilor stalpilor electrici sau pilonilor pentru transmisiuni radio sau de telefonie;
– fundatii pentru microcentrale eoliene;
– fundatii pentru ecrane antizgomot;
– ranforsarea fundatiilor existente sau remedieri in subzidiri de constructii;
– sprijiniri;
– preluarea eforturilor de tractiune;
– preluarea eforturilor de incovoiere in ramblee etc.
– consolidari ale terenurilor slabe pentru a forma o structura portanta si/sau de sprijin, respectiv, fundari indirecte la poduri si ziduri de sprijin;
– ranforsari sau consolidari ale structurilor existente, in scopul maririi capacitatii de transfer in adancime a incarcarilor, in conditii acceptabile de tasare prin reducerea tasarilor si/sau deplasarilor, la lucrarile de reabilitari de constructii si fundatii;
– formarea si/sau ancorarea unor ziduri de sprijin;
– imbunatatirea stabilitatii pantelor si prevenirea sau remedierea alunecarilor de teren prin armarea terenului;
– consolidari in spatii inguste sau restranse, specifice lucrarilor in amplasamente cu conditii reduse de acces si/sau inaltime;
– crearea de incinte etanse (puturi) si izolarea in lucrari subterane. 

De exemplu, micropilotii pot fi folositi pentru consolidarea fundatiilor la drumuri (fig. 3, documentare [3]) si poduri (fig. 4, documentare [3]) sau consolidarea terenurilor slabe si stabilizarea versantilor alunecatori (fig. 5, documentare [3]).

Pentru consolidarea pilelor sau culeelor de la poduri se utilizeaza tehnologia de executare a sistemelor de micropiloti amplasati in siruri pentru realizarea chesoanelor, parcurgandu-se urmatoarele procese [6]:

– executarea incintei/cheson din siruri de micropiloti armati, pentru consolidarea fundatiilor pilelor sau culeelor la poduri avariate sau aflate in pericol, din cauza spalarii sau antrenarii straturilor de aluviuni necoezive din vecinatate;
– executarea camasuielii pilei sau culeei respective, dupa care se dezgolesc capetele micropilotilor si se executa radierul din beton armat;
– injectarea sub radier, care se face dupa aproximativ 7 zile de la betonare.

2. Consideratii tehnologice

Caseta 2

Etape tehnologice in realizarea lucrarilor de consolidare cu micropiloti (fig. 6, documentare [14]):

– pregatirea platformei de lucru si trasarea lucrarii;
– executarea forajelor;
– confectionarea si introducerea armaturii in forajele executate;
– turnarea sau injectarea corpului fiecarui pilot in parte;
– fixarea micropilotilor (legarea cu terenul);
– legarea cu suprastructura;

a)     Pregatirea platformei de lucru si trasarea lucrarii [1]

Aceasta etapa consta in derularea unor activitati specifice:

– Inainte de inceperea lucrarilor se verifica daca in amplasamentul lucrarilor se afla in functiune retele subterane sau aeriene, conducte sau cabluri de tot felul. In masura in care acestea exista si sunt afectate de executia lucrarilor, se va proceda la devierea lor inainte de inceperea forajelor;
– Ampriza lucrarii va fi defrisata (eventualele radacini de copaci extrase si stratul vegetal indepartat);
– Platforma de lucru va fi bine compactata, avand rampe de acces. Cota platformei dupa compactare trebuie sa corespunda cotei din proiect;
– Trasarea axelor forajelor se va face fata de un reper fix, prin respectarea distantelor in plan dintre siruri conform proiectului si materializarea axelor prin tarusi.

b) Executarea forajelor [1]

Forarea se face cu utilaje care sa asigure diametrul, lungimea si, eventual, inclinarea conform prevederilor din proiect.

Micropilotii se executa in orice categorie de teren, coeziv-necoeziv, deasupra sau sub nivelul hidrostatic, la orice inclinare, inclusiv suborizontali. Forarea poate fi realizata prin diferite metode:

– cu freza melc;
– cu foreza cu cutit in uscat sau cu fluid de foraj (spuma biodegradabila, amestec bentonita-ciment);
– cu foreza rotopercutanta (traversarea obstacolelor sau ancorarea in roci);
– cu freza tubulara cu dinti diamantati (traversarea fundatiilor existente).

Injectiile cu suspensii pe baza de ciment sau de alte materiale, executate la diferite presiuni, permit crearea unor bulbi multipli de ancoraj, care maresc capacitatea lor portanta.

In cazul micropilotilor pot fi aplicate toate cele trei metode de forare:

· forarea umeda cu fluid de foraj (apa, noroi bentonitic, lapte de ciment);
· forarea in uscat fara tubaj;
· forarea in uscat cu tubaj.

Executarea lucrarilor de foraj poate incepe numai dupa montarea instalatiilor de forat si auxiliare si dupa efectuarea probelor tehnologice (fig. 7, documentare [15]). Forajele se executa tubat, mai ales in zone de instabilitate, pentru a evita eventualele surpari ale peretilor acestora. In aceste cazuri, teava (tubul metalic) pierduta poate fi lasata in lucrare pentru a garanta continuitatea acoperirii armaturilor.

Executarea lucrarii se va face in flux, prin retragerea instalatiei, evitandu-se trecerea peste lucrari deja executate.

Forarea cuprinde urmatoarele operatiuni:

– calarea instalatiei pentru fiecare pozitie de forare;
– aprovizionarea numarului necesar de tronsoane de prajina;
– asigurarea verticalitatii sau inclinarii prajinii de foraj (conform proiectului).

Pamantul rezultat din forare va fi evacuat in permanenta.

Daca pe parcursul lucrarilor de forare se constata ca litologia locala a terenului prezinta deosebiri importante fata de cea prevazuta in sondajele geotehnice, se va instiinta proiectantul care va face eventualele adaptari la teren prin dispozitie de santier. In situatia in care lucrarile la un foraj sunt intrerupte temporar (din diferite motive nu mai pot fi continuate sau terminate pe durata stabilita de lucru), acesta se va umple cu beton foarte fluid de clasa C6/7.5 si va fi reforat la reluarea activitatii.

La fiecare foraj realizat se completeaza fisa acestuia conform Instructiunilor C 245-93.

Conducerea santierului este raspunzatoare de pregatirea si instruirea personalului calificat, inainte de inceperea executiei. Este interzis a se lucra cu personal necalificat sau cu calificare necorespunzatoare, deoarece calitatea lucrarii de micropiloti depinde direct de acest lucru.

c) Confectionarea si introducerea armaturii in forajele executate [1]

Armaturile metalice sunt constituite din tuburi sau bare, cateodata chiar ambele simultan. Aceste armaturi sunt fixate la teren cu mortar (lapte) de ciment. Uneori, armatura pentru fiecare foraj in parte este constituita din carcase de otel PC52, cu diametrul din proiect, centrate in gaura de foraj prin intermediul distantierilor metalici sau din material plastic. Confectionarea se face in ateliere la diametrele si dimensiunile specificate in proiect. In cazul in care este necesara innadirea barelor, aceasta se va realiza astfel incat legaturile sa fie amplaste in afara zonei de contact cu suprafata de alunecare. La innadirea si sudarea barelor, prin suprapunerea acestora si sudarea prin cordon dublu de sudura, se vor respecta Instructiunile C 28-83.

La confectionarea si montarea armaturilor se vor respecta prevederile din “Codul de practica pentru executarea lucrarilor de beton si beton armat”, indicativ NE 012 (partea A).

In cazul in care carcasa este confectionata din mai multe bare si nu poate fi manipulata prin purtare directa de catre operatorii umani, aceasta va fi prevazuta la partea superioara cu un dispozitiv de agatare, pentru sustinerea carcasei in timpul manevrarii si introducerii ei in foraj cu ajutorul unei macarale. Dispozitivul de agatare va fi realizat in conformitate cu detaliul aferent din proiect.

Carcasa de armatura va fi curatata cu peria de sarma, pentru indepartarea ruginei, substantelor grase (de conservare), corpurilor straine, pamantului etc., inaintea lansarii in foraj.

Protejarea armaturii se face cu suspensie, mortar sau microbeton puse in lucrare gravitational sau prin injectare.

Uneori micropilotii pot constitui elemente de ancorare pentru constructii speciale:

· ancorarea constructiilor supuse efectului de subpresiune;
· fundatii pe piloti solicitati compus la intindere si compresiune.

In aceste cazuri se pot utiliza “ancoraje piloti”, monobara sau multibara (fig. 8, documentare [16]), protejate corespunzator impotriva coroziunii.

Micropilotii ISCHEBECK folosesc bare Titan autoforante (fig. 9, documentare [7]) comasandu-se astfel operatiile de forare cu cele de introducere a armaturii. In acest caz, barele metalice sunt prevazute cu canal axial prin care se injecteaza laptele de ciment (fig. 10, documentare [16]), folosindu-se un adaptor pentru injectare la care se cupleaza pompa de injectare prin intermediul unui furtun.

d) Injectarea propriu-zisa la presiuni joase [1]

Injectarea suspensiei se face de la baza forajului in sus, in general, printr-un tub din material plastic special, fixat pe armatura conform detaliilor din proiect (in cazul carcaselor sudate) sau introdus direct in foraj. Injectarea se executa in una sau doua etape, astfel:

etapa I: injectia de umplere a forajului, fara presiune, se face in cazul in care nu se observa pierderi de suspensie in foraj. Aceasta se va efectua concomitent cu extragerea tubajului de protectie;

etapa II: la 4-5 ore de la injectia de umplere primara se executa o injectie sub presiune de pana la 5 bar, care se face in cazul in care se observa pierderi de suspensie in foraj, inca din etapa I. Se completeaza apoi suspensia in foraj pana la cota din proiect printr-o injectie de umplere.

Pentru fiecare foraj se va intocmi „Fisa de forare si injectare”.

Reteta suspensiei la betonare prin injectare difera de la o firma de executie la alta, in functie de tehnologia de executie proprie, care depinde direct de utilajele folosite. Aceasta reteta se va indica in procedura operationala aferenta acestui tip de lucrare, procedura fiind parte componenta a planului de asigurare a calitatii ce trebuie avizat de catre beneficiar, proiectant si responsabilul tehnic cu executia lucrarii.

In cazul executarii injectarii in terenuri cu ape agresive, la alcatuirea retetelor se vor avea in vedere si prevederile NE 012 (partea A), in special, privind tipul de ciment utilizat.

Pe timpul desfasurarii lucrarilor si la terminarea acestora se va face verificarea calitatii, care are doua componente: controlul calitatii materialelor si controlul calitatii executiei.

La controlul calitatii materialelor se vor avea in vedere urmatoarele:

– in cazul armaturii, otelul-beton utilizat va avea certificat de calitate si va respecta prevederile prevazute de standardele sau normativele in vigoare;
– cimentul aprovizionat trebuie sa aiba certificat de calitate de la furnizor;
– suspensia de injectare trebuie sa aiba rezistenta la 28 de zile, pe cubul cu latura de 7 cm, de minimum 30 MPa (300 daN/cm2), conform indrumatorului tehnic indicativ C 245-93.

Controlul calitatii executiei lucrarilor se va efectua in conformitate cu Normativul C 56-85 (caiet III cap.4), Indrumatorul tehnic C 245-93 si Codul de practica NE 012 (Partea A).

Se vor verifica:

– adancimea forajelor;
– dimensiunile si calitatea armaturii;
– rezistenta pastei de injectare.

La aceste verificari se incheie procese verbale de lucrari ascunse sau proces verbal de receptie calitativa.

3. Echipamentele de foraj

Caseta 3

La executarea micropilotilor se utilizeaza diverse echipamente tehnologice specifice domeniului de activitate, precum:

– instalatii de foraj, inclusiv de foraj geotehnic;
– motocompresoare;
– buldozere sau incarcatoare-excavatoare (denumite impropriu buldoexcavatoare);
– generatoare de curent electric;
– aparate geofizice;
– pompe de noroi si pentru transfer fluide sau lucrari de epuizmente;
– echipamente tehnologice speciale: garnituri pentru foraj, coloane de urmarire, tuburi carotiere, ciocane de fund etc;
– diverse echipamente pentru sudura: invertoare, agregate electrice de sudura sau aparate de sudura oxiacetilenica etc;
– scule si unelte: sape de foraj cu role, lame, coroane cu vidia pentru tuburi carotiere, sape pentru ciocane de fund etc.

Instalatiile de foraj sunt echipamentele tehnologice specifice lucrarilor de executare propriu-zisa a micropilotilor. Desi au principii de functionare similare, aceste echipamente au particularitati diferite in functie de firma producatoare.

Forezele KLEMM din seria KR, mobile, cu sistem de rulare pe senile, pot fi dotate cu:
• catarge (denumite si sageti sau masturi) de diferite marimi, cu posibilitate de aplicare a unor extensii (pentru marirea adancimii de forare la forajul dintr-o singura trecere, in cazul extinderii utilizarii la aplicarea tehnologiei de „jet grouting”).
• capete hidraulice de forare de diferite tipuri:
– capete de rotire simple (seria KH) pentru foraj netubat sau tubat in „sistem duplex”, cu antrenare simultana in acelasi sens, atat a coloanei de sapare, cat si a coloanei de tuburi, avand cupluri de lucru pana la 500 Nm;
– capete de forare simple, roto-percutante, (seria KD) pentru foraje tubate sau netubate, utilizate mai ales pentru forajele de ancorare. Masele pistonului sunt cuprinse intre 3,5 si 28 t;
– capete de forare duble, care pot fi compuse din doua capete de rotire sau dintr-un cap de rotire si unul roto-percutant. Se folosesc la foraje tubate, avand o eficienta marita fata de „sistemul duplex”, in acest caz sensurile de rotire ale coloanei de sapare si respectiv tuburilor fiind diferite;
• grupuri hidraulice de putere integrate pe sasiul utilajului de forat sau independente, actionate de la distanta, pentru cazuri in care spatiul in care se executa forajul este limitat. Puterea furnizata de grupurile hidraulice este cuprinsa intre 37 si 173 kW.
• scule si accesorii de forat pentru foraje de ancorare, injectii si foraje de micropiloti in tuburi cu diametrul exterior maxim de 300 mm.

– sisteme de inmagazinare si manipulare a prajinilor si tuburilor de foraj.

Aceste echipamente sunt concepute in doua grupe de aplicatii tehnologice:
– Instalatii pentru forare in spatii limitate;
– Instalatii pentru forare verticale in spatii libere, nelimitate.

Pentru forarea in spatii limitate, precum incinte inchise, sub poduri (fig. 11, documentare [3]), sau in interiorul unor puturi de beton, se utilizeaza masini de forat KLEMM special concepute, cu catarge de mica inaltime si cu grupuri hidraulice de putere separate, legate de masina de forat prin furtunuri hidraulice cu lungimea necesara si cu comanda de la distanta.

In aceasta categorie intra urmatoarele tipuri dimensionale:

• KR 500-1 (2,2 t; 37 kW; inaltime 1,8 m; latime 750 mm);
• KR 600-1 (2,5 t; 55 kW; inaltime 2,5 m; latime 760 mm);
• KR 701-2 (3,6 t; 55 kW; inaltime 2,2 m; latime 750 mm);
• KR 702-2 (4,0 t; 55 kW; inaltime 2,2 m; latime 750 mm);
• KR 704-1E (4,5 t; 45 kW; inaltime 2,5 m; latime 750 mm);
• KR 704 D (5,2 t; 48 kW; inaltime 2,2 m; latime 750 mm).

Pentru forarea in spatii libere, nelimitate, sunt folosite echipamente cu generator purtat (fig. 12, documentare [3]). Forajele de micropiloti sunt executate, in special, cu modelele: KR 708-2 (7 t; 74,5 kW), KR 709-2 (13 t; 129 kW), KR 712-1 (24 t; 173 kW) si KR 714 (28 t; 173 kW).

Pe langa instalatiile de forat pentru micropiloti, firma KLEMM produce o gama intreaga de echipamente de lucru, accesorii si scule de forat necesare oricarui proces tehnologic abordat. Intre acestea amintim:

– echipamente de forat pentru ancore, atasabile pe bratul excavatorului, actionate de la instalatia hidraulica a acestuia;
– sisteme de alimentare cu prajini si tuburi de foraj, dispuse in magazii speciale, montate pe utilajul de baza;
– macarale auxiliare de lucru montate pe masina de baza, pentru manipularea prajinilor si tuburilor de foraj;
– tuburi si prajini de foraj, dispozitive intermediare de adaptare, scule de forat de diferite tipuri, in functie de calitatea terenului si tehnologia de lucru.

Forezele hidraulice FUTURO (fig. 13, documentare [10]) oferite de Casagrande sunt echipamente extrem de versatile, instalate pe senile de cauciuc cu apasarea pe teren de 7N/cm2, unele modele fiind prevazute, atunci cand sunt in functiune, cu patru calaje de stabilitate (fig 14, documentare [10]). Instalatiile Futuro au catarg reglabil datorita caruia se pot realiza unghiuri diferite. Ca urmare a capacitatii de a fora peste senile, aceaste masini sunt ideale pentru operatiuni precum fixarea in sol si micropiloti in pereti adiacenti, in amplasamente cu acces limitat, unde spatiul de manevrare este restrictionat si necesita o masina flexibila.

Pe langa instalatiile de forat la micropiloti, firma Casagrande produce si echipamentele adecvate pentru prepararea si vehicularea fluidelor necesare pentru turnarea sau injectarea corpului pilotului.

Astfel, pentru prepararea laptelui de ciment sau a bentonitei sunt disponibile malaxoarele (fig. 15, documentare [10]) care, in cazul micropilotilor, acopera o gama larga de fabricatie, de la 1,5 la 6 m3/ora, adaptabila pentru toate tipurile de santiere.

Pentru pomparea sau injectarea fluidelor se pot folosi pompe din gama TRIDO, disponibile in patru variante (fig. 16, documentare [10]):
· unitati independente, fara sasiu si fara motor (model N);
· unitati independente, fara sasiu, cu motor hidraulic (fig. 16 a), pentru montarea pe foreze (model HYD);
· versiunea electrica cu telecomanda (fig. 16 b), montata pe o sanie (model EL);
· versiunea cu motor termic si cutie de viteza (fig. 16 c), montata pe o sanie (model TH).

Pompele sunt echipate cu supape de siguranta care evita suprapresiunile, manometre cu scale de la 0 la 60 bar si clapete cu bile din otel tratat.

Din cele prezentate in acest articol se identifica principalele tipuri de echipamente tehnologice folosite pentru lucrarile de constructie a micropilotilor si domeniile principale de aplicare ale acestora:

suport structural (ex.: fundatie pentru structuri noi, subzidire pentru fundatii existente, consolidare antiseismica);
imbunatatirea terenului „in situ” (stabilizarea taluzurilor si preintampinarea alunecarilor de teren, imbunatatirea si protectia terenurilor, reducerea tasarilor).

BIBLIOGRAFIE

[1] * * * Lucrari de consolidare cu micropiloti. Caiet de sarcini generale, lucrari de consolidare cu micropiloti, documentatie pe http://www.scritube.com
[2] * * * Micropiloti, documentatie pe http://www.studiugeotehnic.ro
[3] * * * Micropiloti armati injectati, http://www.zublin.ro
[4] * * * C 245-93 Indrumator tehnic pentru proiectarea si executia micropilotilor forati;
[5] * * * Foraje-micropiloti, documentatie pe http://foraje-puturideapa.ro 
[6] * * * Consolidari infrastructuri drumuri si poduri, documentatie pe http://www.gilsor.ro
[7] * * * Micropiles from Ischebeck Titan, documentatie pe http://www.ischebeck-titan.co.uk
[8] * * * Utilaje si echipamente pentru foraje de consolidare in constructii, documentatie pe
http://www.tpcom.ro
[9] * * * Micropieux, documentatie pe http://www.sefi-intrafor.com 
[10] * * * Futuro. Foreuse hydraulique, documentatie CASAGRANDE pe http://www.tecsystem.fr
[11] * * * Consolidare DN 56A intre km 63+950 ÷ 66+100. Micropiloti injectati D=150 mm tip ISCHEBECK cu bare Titan 40/16, documentatie pe http://www.geosond.com
[12] * * * Reabilitarea primara DN 15 Toplita – Poiana Largului km 275+273 ÷ 244+200, documentatie pe http://www.iptana.ro
[13] * * * Micropieux, documentatie Franki Foundations Group Belgium (FFGB)
[14] * * * Micropieux, documentatie pe http://www.sif-groutbor.ch 
[15] * * * Micropieux, documentatie pe http://www.sotraisol.com
[16] * * * Gamme de produits géotechniques DYWIDAG, documentatie DYWIDAG-SYSTEMS INTERNATIONAL
[17] * * * Fondations spéciales. Micro pieux, documentatie pe http://www.pintogc.com

Articole similare

Cupele Cat pentru nivelare şi şanţuri lucrează perfect cu rotoarele basculante Cat

M.Equipment

Pisica Hello Kitty, protagonista unei inedite colectii de usi de interior

RL online

Himoisa isi dubleaza capacitatea de productie

revista de Unelte si Echipamente

Lasă un comentariu