Image default
LifeStyle

Cum sa-ti organizezi dormitorul pentru un somn sanatos?

Un somn odihnitor este una dintre armele principale pe care le avem in lupta impotriva stress-ului cotidian, iar modul in care este amenajat dormitorul influenteaza in mod direct calitatea somnului. Vestea buna este ca nu trebuie sa reorganizezi toata casa pentru a-ti pregati dormitorul, ci doar sa fii atent la anumite detalii pe care, in mod normal, nu le iei in seama.

Fara TV in dormitor

Fa un exercitiu de imaginatie si imagineaza-ti cum ar fi sa nu mai adormi in fata televizorului in fiecare noapte. Stiu, ti se pare imposibil, mai ales pentru ca esti convins ca emisiunile de la TV te ajuta sa „vina somnul” mai repede. Din pacate, realitatea este ca lumina puternica si zgomotul produse de televizor provoaca dereglari ale ritmului circadian. Mai pe scurt: creierul crede ca este zi si ca nu ar trebui sa te lase sa dormi; in plus, acesta primeste multa informatie care te face sa fii alert.

TV-ul, insa, mai are un risc care te poate afecta. El este unul dintre obiectele care emit cea mai mare doza de radiatii si unde electromagnetice, iar nivelul lor influenteaza in mod direct calitatea somnului. Prin urmare, noi iti recomandam sa montezi televizorul in living si sa renunti la emisiunile preferate cu o ora inainte de a merge la culcare. Daca locuiesti intr-o garsoniera si, inevitabil, vei avea telefonul in camera, alege sa il scoti din priza.

Fara telefon mobil

La fel ca televizorul, telefoanele mobile sunt o sursa mare de radiatii si unde electromagnetice care iti sunt defavorabile. In plus, a avea telefonul destept la indemana te va face sa vrei sa verifici e-mail-urile si retelele sociale atat inainte de culcare, cat si imediat dupa trezire. Scuza majoritatii este ca este nevoie de telefon pentru a te trezi la ora dorita.

Te incurajam sa investesti intr-un ceas clasic cu alarma si sa lasi telefonul in alta camera atunci cand mergi la culcare.

Controlul luminii

Lumina este esentiala pentru un somn odihnitor. Acest lucru inseamna ca trebuie sa detii controlul asupra intensitatii ei. Corpul de iluminat de tavan este util, insa cu adevarat importante sunt luminile de citit plasate in dreptul noptierelor. Acestea trebuie sa aiba o lumina calda, placuta, care sa induca starea de somn, astfel incat tu sa treci gradual spre o intensitate mai mica a luminii.

De asemenea, si lumina venita de afara trebuie controlata, fie ca obisnuiesti sa dormi la pranz sau locuiesti intr-o zona intens iluminata in timpul noptii. Pentru acest lucru ai nevoie doar de niste draperii opace.

Dormitorul este doar pentru dormit

In general, aplica urmatoarea regula: dormitorul trebuie sa fie doar pentru dormit – nu lucra, nu te uita la televizor, nu-ti verifica e-mail-urile in pat. Cat ai zice „somn”, creierul tau va invata ca, atunci cand intri in dormitor, datoria lui este sa se pregateasca pentru odihna.

Sursa foto: www.pinterest.com

Articole similare

Tort de ciocolata cu mere, scortisoara si apa de trandafiri

Ana-Maria Oancea

Wacker Neuson va deschide o nouă fabrică în China

M.Equipment

Studio Insign pe lista scurtă la concursul The International Design Awards 2016, Marea Britanie

casamea.ro

Lasă un comentariu