Image default
LifeStyle

10 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre fructe

Cercetarile au demonstrat ca un consum constat de fructe contribuie  nu doar la prevenirea bolilor, ci ajuta organismul sa isi pastreze tonusul.

Efectele pozitive ale fructelor sunt conditionate insa de modul in care le pastram si consumam. Iata 10 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre fructe!

1. Fructele se pastreaza in frigider, nu in fructiere. La temperatura camerei, fructele isi pierd jumatate din cantitatea de vitamina C, pe cand in frigider, acestea se mentin aproape intacte.

2. Fructele congelate isi pastreaza mai bine vitaminele (in special vitamina C) decat cele proaspete tinute mai multe zile in frigider.

3. Anumite fructe (cum ar fi merele, perele, piersicile) trebuie consumate cu coaja deoarece aceasta contine  de doua ori mai multe vitamine si minerale decat pulpa. Prin decojire, isi pierd o mare parte din proprietati (vitamine, fibre solubile si insolubile).

4. Preparate in vapori de apa, fructele isi pastreaza vitamina C, betacarotenul, vitaminele B si mineralele. Cu cat fructele se fierb mai mult timp si intr-o cantitate mai mare de apa, cu atat se pierd mai multe vitamine si minerale.

5. Fructele cu cel mai mare continut de vitamine si minerale sunt cele crude, de sezon. Specialistii in nutritie recomanda ca acestea sa fie consumate imediat dupa ce au fost culese. Ideal ar fi sa le cumparati direct de la producator.

6. Este indicat ca citricele pe care le cumparati din supermarket sa fie comercializate din tari membre ale Uniunii Europene, deoarece in UE este interzis bifenolul sau E230, cu care citricele sunt tratate pentru a rezista luni de zile la raft fara sa se strice.

7. Citricele nu sunt singurele fructe bogate in vitamina C. Exista si fructe mai putin cunoscute cu un continut mare de vitamina C: macesele, acerola, fructul de catina, coacazele negre.

8. Fructele bogate in vitamina B9 sunt: zmeura, strugurii negri, mandarinele, prunele, merele. Prunele uscate, caisele uscate si curmalele uscate sunt bogate in vitaminele B2, B3 si B5. In schimb, fisticul, alunele de padure, bananele, avocado si nucile sunt bogate in vitamina B6.

9. Cel mai bun moment pentru a consuma fructe este intre mese. Prin acest obicei, oferim organsimului vitamine, minerale, fibre, dar si apa. Minim 2 fructe consumate intre mese asigura aportul zilnic necesar.

10. Carenta de vitamine creeaza diverse probleme la nivelul functionarii organismului, de la oboseala, insomnie, scaderea imunitatii (care conduce la aparitia a diverse infectii), inflamatii si pana la fragilitatea unghiilor si caderea parului.

Articol preluat de pe http://coltuldefrumusete.ro

Sursa foto: 

tidbitdaily.com

buzzerg.com

 

Articole similare

Varza Kale, Ingredientul Secret de la Electrolux in luna august

casamea.ro

Policolor a lansat SPOR cu ioni de argint, o vopsea revolutionara pentru sanatate si mediu

comunicat de presa

HubDesign – Spațiul de design al viitorului

casamea.ro

Lasă un comentariu