Image default
Amenajari Interioare

09 Iunie – Revista de unelte si echipamente

Va rugam sa asteptati pentru a se incarca revista. Va multumim!

Citeste si restul de editii ale revistei online “Revista de unelte si echipamente”

Editorial

Prima casa si urmatoarea autostrada

Programul “Prima Casa” a fost aprobat de Guvern si va fi operational in aproximativ o luna. El vine in sprijinirea celor care nu au inca o casa si nu au facut pana acum nici un credit ipotecar. Conform celor consemnate in program, statul va garanta 80% din valoarea imprumutului de maxim 60.000 de euro. Scopul acestei masuri este deblocarea creditarii, relansarea pietei imobiliare si revigorarea sectorului constructiilor.

Daca suma totala alocata programului va fi – asa cum s-a spus – de un miliard de euro, o simpla impartire ne conduce catre posibilitatea achi­zi­tio­narii a peste 16.000 de locuinte noi sau vechi. Sigur, foarte multe gar­so­niere socialiste din Bucuresti si din alte orase se incadreaza in aceasta suma, insa speram ca masura va duce si la construirea altora noi, mai ales ca pretul materialelor si al terenurilor a mai scazut.

Inclin sa cred ca va fi bine si pentru cei din lumea utilajelor pentru constructii, care, chiar daca nu vor mai vinde ca anul trecut, vor primi si din aceasta directie un balon de oxigen. Cred in continuare ca salvarea scufundarii pietei utilajelor, dar si resuscitarea economiei romanesti vor veni de la proiectele de infrastructura.

Ca sa respect titlul, urmatoarea autostrada se pare ca va fi Cernavoda–Constanta, despre care am auzit ca va fi gata in primavara anului 2011. Pe teritoriul Romaniei, coridorul IV se intinde de la Constanta la Nadlac, iar marile tronsoane sunt Constanta-Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Lugoj-Timisoara-Arad si Nadlac. Lungimea totala este, cel putin din traseul comunicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, de 855,3 km. Desigur, pentru fiecare din aceste orase, si nu le-am enumerate pe toate, va fi nevoie de centuri ocolitoare. Autostrada Transilvania va avea 415 km, Ploiesti-Brasov 111,3 km, iar Coridorul IX, 417 km. Daca ne gandim de cate utilaje are nevoie un pasaj subteran, un tunel de lungime medie sau un pod cu, sa zicem, cinci deschideri, cred ca parcul de utilaje detinut de constructorii romani si de dealerii de utilaje este insuficient. Stiu, se spune ca excesul de vanzari inregistrat anii trecuti va fi absorbit greu, insa trebuie sa tinem cont ca pana acum nu s-a construit mare lucru in infrastructura. Important este sa gestionam cum trebuie fondurile europene, sa stim sa atragem altele noi si sa solutionam mai simplu problema exproprierilor si a schiturilor arheologice. Un alt lucru important ar fi un acord transpartinic pentru perioade mai lungi, care va duce la o mai mare continuitate in viziunea solutiilor si in intelegerile cu firmele constructoare. Numai asa vom avea aceste coridoare europene, vom face din Romania o tara de tranzit si vom atrage noi investitori.

Redactor Sef

Dragos Nicolae

12215-citeste-rue-580x60.jpg   

Articole similare

Perdelele au un important rol decorativ şi funcţional în orice interior

Ion Diamandi

Concurs: „Casa straluceste si te relaxezi datorita lui Savo

RL online

Luminează-ți interiorul locuinței cu un design ca în Las Vegas!

comunicat de presa

Lasă un comentariu