Vitamine esentiale pentru femei

12 octombrie 2012 , 588 afisari

Modista.ro iti prezinta o lista cu vitaminele esentiale pentru femei.

Betacaroten

Il gasesti in caise, morcovi, dovleac, papaia, spanac, broccoli si pepene galben. Odata ce intra in corp, este transformat in vitamina A. Aceasta este esentiala pentru sanatatea oaselor, a tesutului moale, a pielii si a mucoaselor. Compusii carotenoizi , alfa-carotenul, gama-carotenul si licopenul, au si proprietati antioxidante. Primul se gaseste in morcovi, pepene galben si dovleac, al doilea in caise si rosii iar ultimul, in rosii, pepene verde si guava.

Vitamina C (acid ascorbic)

Vitamina C este esentiala pentru vindecarea ranilor si formarea globulelor rosii. Acidul ascorbic are un rol important in stimularea secretiei de noradrenalina, un neurotransmitator cu rol in sporirea puterii de concentrare si ascutirea atentiei. Studiile arata ca atunci cand organismul este supus la stres, vitamina C este distrusa, aceste pierderi ducand in timp la imbatranire celulara. Gasesti vitamina C in: broccoli, grepfrut, kiwi, portocale, ardei, cartofi, capsune, papaia si rosii.

Vitamina E

Mai este cunoscuta si sub denumirea de tocoferol. Joaca un rol important in formarea globulelor rosii si in pastrarea integritatii membranelor celulare. Tocoferolul incetineste procesul de imbatranire. Cecetatorii au descoperit ca oamenii care sufera de afectiuni intestinale au deseori un deficit semnificativ de vitamina E. Ai grija cu suplimentele alimentare pentru ca hipervitaminoza de tocoferol poate provoca hemoragii. Gasesti vitamina E in ulei de porumb, de cod, in alune, unt de arahide, ulei de floarea soarelui si grau.

Vitamina B6

Denumirea stiintifica a vitaminei B6 este piridoxina. Este un nutrient esential care regleaza metabolismul si stimuleaza functiile cerebrale. Deficitul de vitamina B6 are ca si consecinta o forma de anemie. Daca nu suferi de un deficit patologic, este indicat sa iei aceasta vitamina din surse naturale, intrucat in cantitati mari, poate fi toxica. O gasesti in avocado, banana, fasole, cereale, carne, ovaz, pui, seminte.

Vitamina B12

Cianocobalamina este foarte importanta pentru functionarea normala a metabolismului si are un rol important in sintetizarea proteinelor si in diviziunea celulara. Anemia este cea mai frecventa afectiune declansata de deficienta de cianocobalamina. Este indicat ca vegetarienii sa isi administreze zilnic un supliment de vitamina B12. In general, poti determina nivelul de vitamina B12 printr-un test de sange. Ca sa eviti deficitul de cianocobalamina, consuma branza, oua, peste, carne, lapte si iaurt.

Acid folic

Acidul folic este nutrientul cheie pentru dezvoltarea sistemului nervos. Nutrientul contribuie la crearea ADN-ului si a ARN-ului, pietrele de temelie ale celulelor. Contribuie de asemenea la prevenirea modificarilor de ADN care pot cauza cancer. Aportul crescut de acid folic este esential in timpul sarcinii pentru ca previne anumite defecte congenitale, cum e spina bifida. Ca sa iti asiguri cantitatea necesara zilnica de acid folic, mananca spanac, asparagus, pepene, capsune, cereale, fasole, oua si ficat.

Vitamina D

Vitamina D functioneaza ca un hormon in organism. Calciul si fosforul se asimileaza corect datorita ei. Astfel, sunt evitate problemele legate de oase. Atunci cand aportul de vitamina D este insuficient, corpul apeleaza la oase, ceea ce duce in timp la osteoporoza. Consuma mult peste si stai la soare ca sa asimilezi cat mai multa vitamina D.

Vitamina K

Aceasta vitamina este importanta pentru sanatatea oaselor si pentru asigurarea unei bune coagulari sanguine. Cele mai bune surse de vitamina K sunt salata, spanacul, uleiul de soia, broccoli si uleiul de peste.

Desi suplimentele alimentare sunt surse bune de vitamine, incearca sa iti asiguri aportul zilnic necesar din alimentatie. Asa, eviti hipervitaminozele si reactiile alergice, reactii adverse destul de frecvente in cazul administrarii de vitamine derivate chimic.

Loading...

Comentarii

Newsletter