Soluții pentru oase puternice

13 mai 2016 , 1177 afisari

Calciul este mineralul prezent în cantitatea cea mai mare în corpul uman, cu un rol esențial în menținerea structurii scheletului osos, dar și în procese metabolice precum contracția musculară, vasoconstricție și vasodilatare, secreția hormonilor și a enzimelor sau transmiterea impulsurilor nervoase. Peste 99% din totalul de calciu se află în oase și în dinți, iar restul este prezent în sânge, mușchi și fluidele intercelulare. Insuficiența lui poate duce la parestezii locale, nervozitate, iritabilitate, depresie și insomnie, fragilitatea unghiilor, eczeme, convulsii și tensiune arterială ridicată, stoparea creșterii sau afecțiuni ale gingiilor și cavității bucale.        

Citește si: 5 surse de proteine pentru dietă

Deși lactatele sunt cea mai cunoscută sursă, nu mulți știu că oasele de pește la conservă conțin calciul cu cea mai rapidă absorbție, folosit integral de corpul uman. O sută de grame de șprot sau de sardine cu oase furnizează corpului aproximativ 370 mg de calciu, mai mult decât o cană cu lapte. Încearcă conserva EVA șprot în sos tomat, preparată din cele mai bune părți ale peștelui, bogată în proteine valoroase, aminoacizi și minerale esențiale. Bucură-te de gustul delicios al peștelui completat perfect de sosul de roșii, care va da savoare oricărei mese!

O altă opțiune minunată este conserva EVA sardine în ulei vegetal, pe care o poți consuma ca atare sau într-o mulțime de rețete mediteraneene gustoase, sănătoase și naturale. Preparate prin metode tradiționale, sardinele pot fi folosite pentru numeroase combinații culinare și își regăsesc locul alături de paste, salate sau pizza. Consumă-le împreună cu legume care conțin de asemenea calciu, precum broccoli, varză și spanac, fasole, linte, semințe de susan, mac și muștar. 

Aportul de calciu variază în funcție de vârstă, dar și de starea de sănătate. Conform Institutului de Medicină al Academiei Naționale de Științe din Statele Unite, doza zilnică recomandată este de 210 mg pentru sugarii între 0-6 luni și 270 mg pentru cei între 7-12 luni, 500 mg pentru copiii între 1-3 ani și 800 mg pentru cei între 4-8 ani. Cantitatea recomandată pentru copiii și adolescenții cu vârste între 9-18 ani este de 1300 mg. Pentru adulții cu vârste între 19 și 50 de ani, sunt necesare 1000 mg pe zi, iar pentru persoanele de peste 50 de ani, 1200 mg pe zi. Femeile însărcinate au nevoie de 1300 mg pe zi, iar cele care au intrat la menopauză de 1500 mg pe zi.     

Pe parcursul vieții, oasele sunt supuse unui proces de transformare permanentă, iar raportul dintre eliminarea calciului și depozitarea lui se schimbă în mod constant. Dacă în perioada adolescenței formarea oaselor depășește resorbția, la maturitate cele două procese sunt egale, iar în cazul vârstnicilor pierderile sunt mai mari decât depozitarea. Astfel, cea mai mare acumulare de masă osoasă are loc până la 25 de ani, iar după vârsta de 50 de ani masa totală osoasă poate suferi pierderi esențiale. Un aport insuficient de calciu produce osteoporoză, furnicături ale degetelor, convulsii și crampe musculare, scăderea poftei de mâncare și un ritm cardiac anormal. De aceea, trebuie să ai grijă de sănătatea ta și să-i asiguri organismului doza zilnică necesară de calciu.

Consumă pește la conservă cât mai des și bucură-te de oase puternice și o sănătate de fier!    

Loading...

Comentarii

Newsletter