Diete de slabire: top 10 greseli pe care trebuie sa le eviti

08 aprilie 2019 , 113 afisari

Sezonul cald se apropie, iar preocuparea pentru silueta revine in atentia multora dintre noi. Important este sa facem alegeri corecte atunci cand ne decidem sa tinem o dieta de slabire. Din pacate, exista tentatia de face o serie de greseli in incercarea de a scapa cat mai repede si cat mai usor de kilogramele in plus.

Iata cele mai frecvente 10 erori intr-o cura de slabire.

Vrei sa slabesti chiar daca nu ai nevoie

Oricat ar parea de surprinzator, exista persoane care doresc sa slabeasca desi au o greutate in limite normale. Aceasta este o capcana care iti poate pune in pericol sanatatea. Daca greutatea ta este stabila, fara sa faci vreun efort anume, iar dimensiunile corpului sunt armonioase, atunci nu are niciun sens sa tii o cura de slabire. Nu vei face decat iti dereglezi metabolismul. Daca ai 1-2 kilograme in plus sau doar anumite zone cu depuneri de tesut adipos (abdomen, coapse), atunci solutia este sportul.

Tii o cura de slabire drastica

Pentru a slabi rapid doar pentru a te ingrasa la fel de rapid… cam asa se intampla daca tii o dieta rapida, fara faza de stabilizare. Dietele expres sunt de obicei dezechilibrate si foarte restrictive. Este adevarat ca dai jos din kilograme rapid, dar acestea se pun la loc la fel de repede si poate chiar mai multe dupa incetarea dietei. Solutia ar fi o cura de slabire de lunga durata, echilibrata, cu faza de mentinere, asa cum este dieta Rina sau dieta de 90 de zile.

Esti permanent la dieta

Sunt persoane care se afla intr-o perpetua cura de slabire. Se supun unor restrictii alimentare mai tot timpul si permanent sufera de foame. Riscurile nu sunt de neglijat: de la depresie, anxietate, stima de sine scazuta pana la dereglari metabolice, hormonale, diabet, amenoree.

Te domina stresul

Stresul este la ordinea zilei pentru multi dintre noi. Suprasolicitare la serviciu, situatii tensionate in viata de zi cu zi, probleme in familie… Stresul reprezinta un pericol pentru sanatate, inclusiv pentru silueta. Daca nu inveti sa-ti controlezi stresul, regimul de slabire devine inutil. Cortizolul, hormonul generat de stres, determina stocarea grasimilor. In plus, mancatul emotional apare pe fond de stres. Evident ca trebuie sa constientizezi aceste probleme si sa incerci diverse solutii antistres.

Tii dieta dupa sfaturi neautorizate

In niciun caz nu trebuie sa adopti dieta pe care ti-a recomandat-o o prietena sau dupa ce ai citit cateva informatii pe net. Dieta corecta este cea personalizata, alcatuita de un medic nutritionist, dupa efectuarea unui bilant al starii de sanatate. Poti avea diverse probleme de sanatate, de care nu stii, iar acestea se pot agrava in conditiile unui program de slabire. Spre exemplu, sindromul de colon iritabil este una dintre afectiunile care devin incontrolabile in cazul unui regim dezechilibrat.

Iti impui un regim prea strict

Fara sare, fara grasimi, fara zahar, fara paine, fara ciocolata… Ai suprimat toate alimentele care ingrasa. Problema este ca unele dintre acestea nu sunt eliminate si din gandurile tale. Iar atunci cand cedezi tentatiei, devorezi o tableta de ciocolata sau un sendvis de la fast- food. Incearca sa abordezi alimentatia intr-o maniera reconcilianta. Mananca echilibrat si variat, iar ocazional acorda-ti dreptul de a iesi cu prietenii la restaurant sau de a savura o masa traditionala in familie.

Bei prea multa apa

Intr-adevar, hidratarea este importanta in orice regim de slabire, dar nu trebuie sa exagerezi cu consumul de apa. Apa in exces nu tine de foame si nici nu dizolva grasimea. In ceea ce priveste consumul de apa, secretul este, ca pentru orice aliment, doza echilibrata. In general, o cantitate de 1-1,5 litri de apa reprezinta doza pentru un adult, cu o greutate medie si un nivel de activitate obisnuit.

Nu iti planifici meniurile

Ai nevoie de organizare pentru a da jos kilogramele suplimentare printr-un regim sanatos si echilibrat. Planifica-ti cumparaturile, mesele de dimineata, pranz si seara, inclusiv gustarile dintre mese. Daca te lasi in voia improvizatiei, poti alege oricand ceva de rontait sau alimente hipercalorice.

Sari peste mesele principale

Nu sari niciodata peste mesele principale ale zilei, indiferent ca esti sau nu la dieta! Persoanele care nu mananca la orele normale de masa sunt de patru ori mai predispuse la supraponderalitate.

Nu faci miscare

Daca vrei sa scazi in greutate, trebuie sa faci miscare, sa-ti activezi metabolismul si sa consumi din caloriile provenite din hrana. Poti include in program orice forma de miscare sistematica: mers pe jos, mers cu bicicleta. Nu ezita sa optezi pentru activitati organizate: inot, fitness, tenis, dans, sporturi de echipa.

Mai multe informatii despre un stil de viata sanatos gasesti pe SfaturiMedicale.ro – platforma de informare si educatie pentru sanatate dezvoltata de GTS Solution.

Despre GTS Solution

GTS Solution este unul dintre principalii furnizori de servicii si solutii pentru piata farmaceutica din Romania.

Misiunea GTS Solution este de a contribui la imbunatatirea calitatii vietii si a starii de sanatate a pacientilor, prin promovarea unor produse farmaceutice si servicii de inalta calitate.

Loading...

Comentarii