10 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre fructe

07 iunie 2016 , 1242 afisari

Cercetarile au demonstrat ca un consum constat de fructe contribuie  nu doar la prevenirea bolilor, ci ajuta organismul sa isi pastreze tonusul.

Citește si: 40 de idei de a maximiza o grădină mică

Efectele pozitive ale fructelor sunt conditionate insa de modul in care le pastram si consumam. Iata 10 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre fructe!

1. Fructele se pastreaza in frigider, nu in fructiere. La temperatura camerei, fructele isi pierd jumatate din cantitatea de vitamina C, pe cand in frigider, acestea se mentin aproape intacte.

2. Fructele congelate isi pastreaza mai bine vitaminele (in special vitamina C) decat cele proaspete tinute mai multe zile in frigider.

Citește si: 6 idei pentru o grădină personalizată

3. Anumite fructe (cum ar fi merele, perele, piersicile) trebuie consumate cu coaja deoarece aceasta contine  de doua ori mai multe vitamine si minerale decat pulpa. Prin decojire, isi pierd o mare parte din proprietati (vitamine, fibre solubile si insolubile).

4. Preparate in vapori de apa, fructele isi pastreaza vitamina C, betacarotenul, vitaminele B si mineralele. Cu cat fructele se fierb mai mult timp si intr-o cantitate mai mare de apa, cu atat se pierd mai multe vitamine si minerale.

5. Fructele cu cel mai mare continut de vitamine si minerale sunt cele crude, de sezon. Specialistii in nutritie recomanda ca acestea sa fie consumate imediat dupa ce au fost culese. Ideal ar fi sa le cumparati direct de la producator.

Citește si: Cum poţi amenaja o grădină pe un teren în pantă

6. Este indicat ca citricele pe care le cumparati din supermarket sa fie comercializate din tari membre ale Uniunii Europene, deoarece in UE este interzis bifenolul sau E230, cu care citricele sunt tratate pentru a rezista luni de zile la raft fara sa se strice.

7. Citricele nu sunt singurele fructe bogate in vitamina C. Exista si fructe mai putin cunoscute cu un continut mare de vitamina C: macesele, acerola, fructul de catina, coacazele negre.

Citește si: Cum mențineți un mediu curat și sănătos dacă aveți animale de companie

8. Fructele bogate in vitamina B9 sunt: zmeura, strugurii negri, mandarinele, prunele, merele. Prunele uscate, caisele uscate si curmalele uscate sunt bogate in vitaminele B2, B3 si B5. In schimb, fisticul, alunele de padure, bananele, avocado si nucile sunt bogate in vitamina B6.

9. Cel mai bun moment pentru a consuma fructe este intre mese. Prin acest obicei, oferim organsimului vitamine, minerale, fibre, dar si apa. Minim 2 fructe consumate intre mese asigura aportul zilnic necesar.

10. Carenta de vitamine creeaza diverse probleme la nivelul functionarii organismului, de la oboseala, insomnie, scaderea imunitatii (care conduce la aparitia a diverse infectii), inflamatii si pana la fragilitatea unghiilor si caderea parului.

Citește si: Rocăria, un plus de valoare pe care o poţi aduce grădinii

Articol preluat de pe http://coltuldefrumusete.ro

Sursa foto: 

tidbitdaily.com

Citește si: Sănătatea de acasă – ierburi aromatice și legume la ghiveci

buzzerg.com

 

Loading...

Comentarii

Newsletter