Personalitate organizata - design organizat

03 aprilie 2018 , 143 afisari

Cu totii ne dorim sa fim mai organizati, dar oare cati dintre noi facem ceva in privinta asta? Desi pare greu de crezut, un pas foarte important spre o locuinta si o viata mult mai organizata este reprezentata de simpla impunere a unor obiceiuri de care sa ne tinem zilnic. La inceput va fi, ce-i drept, mai greu de facut asta, insa cu timpul aceste obiceiuri vor deveni o parte din noi si le vom face fara a ne mai da seama sau a mai fi nevoiti sa ne impunem acest lucru.

Dezordinea din locuinta sau de la birou ne afecteaza in mod negativ starea de spirit, respectiv productivitatea. Favorizeaza instalarea mult mai rapida a stresului, aparitia frustrarii si a nelinistii. Mai multe studii au scos la iveala faptul ca un obicei se poate forma in 21 de zile. Asadar, ai nevoie de doar trei saptamani pentru a deveni o persoana mult mai organizata, iar pasii pe care tu trebuie sa ii urmezi ti vom oferi in randurile urmatoare.

  1. Oamenii organizati au un loc pentru orice lucru

Atunci cand vine vorba de „lupta” cu dezordinea din locuinta, primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa ne gandim cum sa facem loc pentru toate lucrurile noastre. Fiecare va avea un loc al lui, astfel incat lucrurile sa nu mai fie imprastiate prin intreaga locuinta.

De retinut aici este ca lucrurile pe care le vom folosi zilnic trebuie sa stea acolo unde le este locul, nu unde avem spatiu liber. De exemplu, facturile vor sta in acelasi loc cu alte documente ale noastre, astfel incat sa nu fim nevoiti sa le cautam prin toata casa atunci cand avem nevoie de ele.

  1. Oamenii organizati planifica totul

Este logic acest lucru. Pentru a fi organizat trebuie sa planificam, planificam si, din nou, sa planificam. Oamenii organizati se folosesc din plin de agende, calendare si alte unelte de acest gen, fie ca vorbim de unele online sau offline. Astfel de persoane stiu sa isi elibereze creierul de lucruile neimportante facandu-si timp sa noteze ce au de facut, astfel incat sa nu uite.

  1. Oamenii organizati au mai putine lucruri

Da. Cei care sunt organizati stiu ca nu trebuie sa aiba multe lucruri inutile prin casa. Daca nu au nevoie de ceva il arunca, vand sau doneaza (in functie de situatie). Practic totul se rezuma la necesitati si nu merg pe premisa „cumpar ca poate voi avea nevoie pe viitor”.

  1. Oamenii organizati stiu sa spuna nu si sa celebreze micile succese

De multe ori tindem sa ne aglomeram cu sarcini, fie ca vorbim de locul de munca sau acasa. Motivul principal pentru care ni se intampla asta este ca nu stim sa spunem nu. Oamenii organizati stiu sa spuna nu lucrurilor care ii vor aglomera inutil, atat fizic, cat si emotional. De asemenea, ei se bucura chiar si la cele mai mici succese, lucru care ii duc spre reusite si mai mari.

Loading...

Comentarii

Newsletter