Ce presupune amenajarea unei săli de fitness acasă

08 aprilie 2017 , 873 afisari

La prima vedere, investiția în amenajarea unei săli de fitness acasă pare costisitoare și destul de greu de realizat, în realitate, nu este nici pe departe așa, cu atât mai mult cu cât  avem libertatea să organizăm sala de fitness în funcție de propriile nevoi și de bugetul de care dispunem.

Citește si: Ce dezvăluie despre tine culorile cu care îți decorezi casa

Camera în care vei amenaja sala de fitness trebuie să fie bine aerisită, cum este, de exemplu, mansarda sau o cameră aflată la demisol, dar care beneficiază de o instalație de climatizare, care să permită crearea unui cadru propice unei astfel de activități.

Este important ca încăperea respectivă să nu fie mobilată sau „să găzduiască” lucruri care nu se integrează în peisaj. De asemenea, evitaţi să improvizaţi și să înghesuiţi aparatele de fitness într-o încăpere aglomerată, pentru că, astfel, proiectul se va transforma într-un eșec pe care îl veţi povesti prietenilor. Dimpotrivă, spațiul în care veţi amenaja sala de fitness trebuie să vă inspire și motiveze, așa că acordaţi-i importanța de care are nevoie.

De ce aveţi nevoie?

Până să ajungeţi la utilarea sălii de fitness, trebuie să pregătiţi terenul. În primul rând, aveţi nevoie de o pardoseală specială pentru activitățile sportive. La acest capitol, aveţi de ales între un parchet special, o pardoseală poliuretanică turnată, un covor din PVC sau o pardoseală modulară specială. Baza pe care se montează parchetul sport este formată dintr-un strat de traverse din lemn de molid cu grosimea de 25 mm, prevăzute la bază cu picioare din cauciuc, pentru o mai bună amortizare a șocului. Urmează stratul de OSB cu grosimea de 15 mm, peste care se pune parchetul propriu-zis, din stejar masiv, cu grosimea de 20 mm. Suprafețele sportive turnate sunt alcătuite din mai multe straturi de poliuretan, fără îmbinări, care combină un strat de cauciuc, un strat flexibil pe bază de rășină poliuretanică destinată acoperirii porilor din stratul de gumă sau spumă, o rășină autonivelantă de poliuretan de 2 sau 3 mm, fără dizolvant, cu o înaltă performanță tehnică, și un strat de suprafață care asigură calitatea estetică și rezistentă la uzură. Pardoselile modulare au rosturi de dilatare care permit mișcarea plăcilor în lateral, menținând totuși o suprafață stabilă și antiderapantă. În afară de o pardoseală adecvată, sunt necesare un sistem audio performant, oglinzi de mari dimensiuni și acces rapid la un duș.

Citește si: Advertorial: Pat de copii cu personaje - Must - Have-ul anului 2017

Cu ce începeţi utilarea sălii de fitness private?

Înainte de a dota spaţiul cu aparate performante și scumpe, este important să vă procuraţi strictul necesar desfășurării activității sportive. Mai exact, vă trebuie echipament cardio și de forță. În prima categorie intră: o saltea, o coardă, un stepper, o bandă, o bancă pentru abdomene și o bicicletă medicală. După ce aţi „bifat” toate punctele din această listă, puteţi să vă ocupaţi de echipamentele de forță, mai exact de gantere și greutăți speciale. Dacă vreţi să investiţi mai mulți bani în echipamente profesionale, sfatul nostru este să vă consultați cu un instructor profesionist, căruia să îi explicaţi ce rezultate urmăriţi să obțineţi: să slăbiţi, să vă mențineţi sănătatea, să vă tonifiaţi corpul sau să dezvoltați masă musculară. Acesta vă va sfătui care sunt echipamentele de care aveţi nevoie pentru obiectivele voastre, iar astfel nu veţi arunca banii pe aparate inutile, pe care se va depune praful.

5 sfaturi pentru un plus de motivație

1. Montaţi o oglindă mare pe un perete. Astfel, veţi avea senzația de mai mult spațiu și veţi putea controla permanent felul în care efectuaţi exercițiile.
2. Invitaţi, o dată sau de două ori pe săptămână, un prieten sau un membru al familiei pentru a vă antrena împreună. În acest fel, vă veţi mobiliza mai bine și nu va exista riscul să se instaleze lipsa de chef de a exersa de unul singur.
3. Faceţi singuri (uitându-vă la filmulețele de pe net) sau cu ajutorul unui instructor un program de antrenament pe grupe de mușchi. De exemplu, luni, puteţi antrena abdomenul şi tricepsul, miercuri – bicepsul, pieptul şi spatele, iar vineri – muşchii picioarelor. Astfel, nu va interveni plictiseala și veţi fi motivaţi să nu săriţi peste nicio ședință de antrenament.
4. Nu acceptaţi să întrerupeţi antrenamentul – indiferent dacă cei mici au nevoie de voi în bucătărie, dacă a venit un prieten în vizită, dacă a început emisiunea preferată sau dacă sună telefonul.
5. Decoraţi pereții din sala de fitness în tonuri energizante de roșu, galben sau portocaliu. Un studiu din 2011, publicat în Perceptual and Motor Skills, arată că aceste culori sunt stimulatoare și energizante, în timp ce nuanțele pastelate induc o stare de relaxare.

Citește si: 20 de livinguri superbe decorate cu roşu

Text: Simona Popa

Sursa foto: www.shutterstock.com

Loading...

Comentarii

Newsletter