LifeStyle

Suplimente de 400.000 EUR pe an, si pana la 500.000 exemplare pe aparitie la Medien Holding

(AdPlayers, Iulian Toma)  Grupul Medien Holding, editorul titlurilor Romania Libera, Caminul, Domus, Casa Mea si Planul Casei Mele, a atras anul trecut numai in proiectele speciale si suplimente venituri din publicitate de peste 400.000 EUR.

24403-adrian-rus-medien-holding-romania-libera-600.jpg

Adrian Rus, administratorul grupului a afirmat pentru AdPlayers ca „In anul 2010, Medien Holding a realizat un numar de peste 40 de suplimente cu continut editorial divers: de la amenajari interioare si materiale de constructii la it, business, vacante si calatorii, zile nationale ale statelor lumii”.

Produse de compania de publicitate din grup Corporate Media Publishing, si inserate in revistele home & deco, Caminul, Casa mea, Domus, Planul casei mele si in cotidianul Romania Libera, potrivit lui Adrian Rus, aceste suplimente au fost au fost tiparite in tiraje totale de peste 130.000 exemplare, si au fost incarcate pe site-urile www.romanialibera.ro si www.casamea.ro. Editate in serii sub diverse titluri, produsele speciale Medien Holding au atras audienta inclusiv de la publicatii concurente, nu numai de la ziarele si revistele din grup.

De la 130-150.000 exemplare per aparitie

In aceasta serie intra spre exemplu, suplimentul HRL, un proiect care a aparut la final de 2009 ca mix intre toate publicatiile home & deco si ziarul Romania Libera. HRL este un produs tiparit intr-un numar de la 24 la 48 de pagini, pregatit pentru inserare si brosare lunara, atat in ziar cat si in reviste, si bineinteles intr-un format mai mic decat al acestora (aproximativ A4).

Tras intr-un tiraj cuprins intre 130-150 000 de exemplare, suplimentul a fost gandit sa adune audientele publicatiilor care sa formeze o comuniune de interese. Practic, in timp ce cititorii de revista au avut continut din ziar, publicul de ziar a beneficiat de continut de specialitate din revista.Pretul de publicitate? Un tarif lista intre 3000 si 5000 EUR (RC).

Ca teme editoriale, continutul de revista migreaza spre ziar cu teme home & deco, iar ziarul trimite in reviste un continut editorial pornind de la  banci si asigurari, pana la timp liber si Life & Style. Listarea temelor este pregatita de redactori in functie de necesitatile momenutlui sau sezonului. Dezvaluite agentii si investitorilor cu aproximativ 3-4 saptamani inainte de aparitia proiectului, numai pentru HRL si in 2011 sunt preconizate un numar de 10 astfel de proiecte editoriale cu frecventa lunara.

Pana la la 250.000 sau 500.000 exemplare per aparitie

Granitele proiectelor speciale inserate depasesc produsele grupului. Printre advertiseri care au ales calea suplimentelor Medien Holding s-au numarat Tarom, companie aeriana care la momentul aderararii la Sky Team a realizat un insert in format tabloid de 8 pagini (asemanatori suplimentului de mica publicitate) care a intrat in toate cotidianele Quality din piata. 

Pe langa Romania Libera, insertul cu suplimentul Tarom a aparut si in Adevarul, EVZ si ZF intr-un tiraj de 260.000 exemplare. Un alt proiect special pentru Universitatea Lumina, un Campus Universitar care a investiti intr-un astfel de proiect, a inclus in toate publicatiile din piata un tiraj de peste 500.000 exemplare.

Tarif de publicitate: Intre 25.000 EUR si 50.000 EUR Rate Card

Tariful de publicitate? Dupa tiraje si audiente cumulate. „Fiecare proiect special a vandut publicitate lanun tarif lista de la 25.000 EUR rate Card pana la 50.000 EUR RC. In total, Medien Holding a tras linie la sfarsitul anului sub venituri de publicitate de peste 200.000 EUR, din proiecte speciale care au inclus si alte publicatii decat cele din grup, si peste 400.000 EUR inclusiv din suplimentele proprii publicatii.

Pe scurt, 1 din 7 euro atrasi anul trecut din publicitate, reprezentand aproximativ 15% din vanzarile Medien Holding, au venit din astfel de proiecte tiparite si distribuite impreuna cu publicatiile, si nu neaparat in publicatiile din grup.

Romania Libera: 32% din piata de publicitate pe cotidiane quality

Proiectata la nivel de produse editoriale, din monitorizarile prezentate de Medien Holding piata arata astfel: „RL detine 32% din piata de publicitate pe cotidianele quality, in crestere cu 14% fata de 2009. Noile venituri se suprapun cu o pierderea consistenta la Jurnalul National, Evz si Gandul”, afirma oficialii de marketing si publicitate.

Conform responsabililor de marketing ai grupului, revistele din portofoliu (Caminul, Domus, Casa Mea si Planul Casei Mele) si-au asigurat in 2010 o cota de piata de 59%, in crestere cu 12% fata de 2009 (analiza pe piata H&D glossy), iar datele de vanzari sunt si ele in crestere pentru revistele din portofoliul, pe fondul unei scaderi consistente la tirajele competitiei.

RL a inregistrat o scadere de 8% in vanzari (cu 1% sub scaderea generala a pietei), comparativ cu scaderile mult mai mari ale competitiei: EVZ– 31%, Gandul – 16%, Jurnalul National -10%”, precizeaza Amalia Badescu, managerul de marketing al grupului.

60 de suplimente planificate in 2011

Va continua Medien Holding strategia suplimente si in 2011? Administratorul grupului spune ca da. „Bazindu-ne pe succesul editorial si de vinzare al anului 2010, Medien Holding isi mentine strategia de a investi in 2011 in produse cu continut editorial de calitate, relevant pentru cititori si advertiseri. Calendarul de suplimente al anului 2011 contine peste 60 de suplimente tematice ce vor fi dezvaluite si promovate in presa scrisa, radio, tv si internet”.

Succesul proiectelor realizate se datoreaza in egala masura partenerilor nostri care si-au mentinut increderea in produsele tiparite dovendindu-ne o data in plus ca  merita sa “CREDEM IN PRINT” – miscarea mass-media a anului 2011”.

Sursa: AdPlayersREPORT


24371-2.jpg

Related posts

Noul sediu OBI in Bucuresti

Adina Meyers

STIHL România: “Avem loc pentru 100 de dealeri noi în rețea”

Adina Meyers

Cum disciplinam catelul de companie

Adina Meyers