Amenajari Exterioare Balcon si terasa

Cum sa iti amenajezi spatiul de lucru pentru o productivitate maxima

Mediul in care lucram isi pune semnificativ amprenta pe productivitatea noastra. Asadar, daca depindem atat de mult de acesta, de ce sa nu acordam o atentie sporita amenajarii sale? Indiferent ca lucrezi la un birou sau de acasa, modul in care ti-ai amenajat zona de lucru nu doar ca spune foarte multe despre ce tip de persoana esti, dar te poate face sa lucrezi mai rapid sau, din contra, mult mai incet.

O sa incercam sa ne raportam mai mult la crearea unui spatiu de lucru acasa, iar asta pentru ca multe dintre sfaturile pe care ti le vom oferi vor putea fi aplicate fara probleme si la birou. O sa vezi ca de multe ori avem nevoie de un anumit tip de mindset pentru a reusi sa ne amenajam aceasta zona exact asa cum trebuie.

Vom incepe direct prin a-ti spune ca, intr-o situatie ideala, acasa o sa ai o zona de lucru in care vei intra doar atunci cand lucrezi, deci va fi una izolata. Intr-o situatie realista insa… lucrurile nu stau chiar asa, iar incaperea in care lucrezi o vei folosi si pentru a dormi sau pentru a te uita la televizor. Cea mai comuna zona pentru amenajarea spatiului de lucru este living-ul. Camera de zi ofera avantajul dimensiunii ceva mai generoase in comparatie cu celelalte incaperi ale unei locuinte.

Daca si tu ai ales living-ul pentru a-ti amplasa biroul, atunci noi iti recomandam sa incerci sa delimitezi cat mai bine aceasta zona. Practic, atunci cand te afli in ea, creierul tau trebuie sa constientizeze chiar de la inceput ca aici va trebui sa fie productiv si concentrat pe sarcinile pe care trebuie sa le duci la bun sfarsit.

Alegerea cu atentie a mobilierului si corpurilor de depozitare este de asemenea importanta. E bine sa ai loc pentru toate lucrurile pe care tu le folosesti frecvent, indiferent ca vorbim de documente, carti, portofolii, pixuri, capsatoare si asa mai departe. Fiecare dintre acestea trebuie sa aiba un loc al lor, binestabilit, astfel incat sa stim de unde trebuie sa le luam atunci cand avem nevoie de ele, fara a mai pierde timp sa le cautam. Evident, vor fi puse in spatii de depozitare care sa se afle la indemana noastra, ca sa nu intrerupem de fiecare data munca pentru a merge dupa ele in celalalt capat al camerei ori chiar in alta camera.

Corpurile de iluminat fac si ele parte din categoria aspectelor care pot face diferenta atunci cand vine vorba de sporirea productivitatii noastre, mai ales atunci cand nu prea avem acces la multa lumina naturala. Tine insa cont ca o lustra nu este intotdeauna suficienta (de fapt, orice corp de iluminat amplasat pe tavan se va dovedi ineficient), deci va trebui sa iti indrepti atentia si catre lampile de birou, care vin in completarea celor de pe tavan si te vor ajuta foarte mult sa ai intreaga lumina care iti trebuie atunci cand lucrezi pana noaptea tarziu.

Related posts

Ghidul cumpărătorului: care este cea mai bună vopsea de exterior

Adina Meyers

O grădină „la scară mare”

Adina Meyers

4 pasi de urmat pentru un birou functional si productiv chiar la tine acasa

Adina Meyers