LifeStyle

Compania IKEA prezinta rezultatele anului de catalog 2012

Din totalul produselor vandute intre 1 septembrie 2011 si 31 august 2012, 56% au fost obiecte de mobilier si 44% accesorii si decoraţiuni. In ceea ce priveste mobilierul, daca anul trecut romanii au preferat piesele destinate bucatariei, anul acesta cele mai vandute produse au fost dulapurile de haine PAX. Din aceasta familie de produse au fost cumparate 72.175 de bucati. Dintre accesorii si decoraţiuni, familia de tigai, oale, borcane si ustensile de bucatarie IKEA 365+ a avut cele mai mari vanzari, totalizand 226.532 de bucaţi.

Numarul mediu al angajaţilor magazinului IKEA in anul de catalog 2012 a fost 441, dintre care 54% femei si 46% barbaţi. 354 dintre persoane sunt angajate permanent, iar 72% lucreaza in magazinul IKEA de peste 3 ani.

“Incheiem anul 2012 cu rezultate bune, un succes ce se datoreaza atat colegilor dedicaţi si pasionaţi de munca lor, cat si unei teme frumoase si inspirate, pe care catalogul IKEA 2012 a prezentat-o publicului. Spatiile mici, caci aceasta a fost tema, a raspuns direct nevoilor si dorinţelor romanilor. Magazinul IKEA a venit cu propuneri de amenajare noi si utile, pe alocuri si neconventionale, care sa permita tuturor sa castige spaţiu, indiferent de marimea locuintei. Pentru a da viata acestei teme, am lansat si concursul destinat celor mai mici spatii de locuit din Bucuresti si imprejurimi. Din cele 1859 de inscrieri, au fost premiate cele mai mici 3 bucatarii, 3 bai, 3 dormitoare, 3 camere de zi, 3 garsoniere si 3 camere de camin studentesc, pe care echipa magazinului IKEA le-a reamenajat complet.

Incheiem anul si cu un numar mare de vizitatori atat in magazin, cat si pe site: 7 milioane de oameni au gasit inspiraţie pentru casele lor. Dintre acestia, 4 milioane au vizitat site-ul www.IKEA.ro, cu 50% mai mulţi decat de anul trecut”, declara Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.

Magazinul IKEA a continuat sa se implice in comunitate si in anul de catalog 2012. Acesta a marcat lansarea Angajamentului IKEA faţa de Comunitate, un program pe termen lung care va contribui la rezolvarea celor mai importante probleme sociale si de mediu ale comunitatii locale. Prima manifestare a acestuia a fost selectarea unui proiect care sa susţina protecţia drepturilor copilului si educaţia. SOS Satele Copiilor a fost cel ales si care a primit din partea companiei IKEA Romania un buget de 30.000 euro pentru iniţierea unor programe de dezvoltare pentru 350 de copii. Sustinerea acestuia reprezinta doar inceputul Angajamentului IKEA Romania fata de Comunitate. Cu grija pentru oameni si mediu, compania isi va dedica resurse si in urmatorii ani pentru a oferi suport comunitatii din care face parte.

Totodata, a fost al doilea an consecutiv cand magazinul IKEA din Bucuresti s-a alaturat Campaniei Internaţionale a Jucariilor de Plus. Pentru fiecare jucarie sau meniu de copii cumparat de catre clienti, IKEA Foundation a donat cate 1 euro pentru educatia copiilor. Astfel, magazinul din Bucuresti a contribuit cu 56.405 euro la donatile facute de IKEA Foundation organizaţiilor Salvaţi Copiii si UNICEF.

Magazinul IKEA a continuat si acţiunea de colectare a bateriilor si becurilor uzate (iniţiata in 2010, in punctul verde de la Iesire Clienţi). In anul 2012 au fost colectate 399.240 de baterii si 379 kilograme de neoane si becuri, mai multe decat cele stranse anul trecut.

Toate cele trei programe amintite mai sus vor continua si pe parcursul noului an de catalog 2013.

Cu ocazia fiecarui catalog lansat, incercam sa ne reinnoim constant angajamentul de a veni in intampinarea clientilor nostri. In 2013, ne dorim sa le oferim mai multe idei, soluţii si inspiraţie pentru amenajarea spaţiului de acasa, plecand desigur de la promisiunea noastra de a oferi o gama larga de produse functionale, cu un design deosebit, la preturi atat de accesibile incat cei mai multi oameni sa si le poata permite”, a spus Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.

 

Magazinul IKEA Romania in cifre in anul de catalog IKEA 2012:

· Cifra de vanzari: 400,991,553 lei (inclusiv TVA).

· Numarul de produse vandute: 11.363.678.

· Numarul mediu de angajaţi: 441.

· Numarul de vizitatori ai magazinului: 2.965.587. In medie, fiecare a cumparat aproape 4 produse, un hot-dog si o chifteluţa si jumatate.

·  Numarul de vizitatori ai website-ului www.IKEA.ro: aproximativ 4 milioane.

· Numarul de cataloage distribuite: 946.870. (Vezi aici toate cataloagele IKEA din ultimii ani.)

· Numarul de copii la locul de joaca: 49.957. Desi nu este un obiect de activitate central al companiei, acest numar este echivalent cu numarul de copii care vin zilnic in cel mai mare parc de distractii din lume.

· Numarul de chifteluţe vandute la Restaurantul IKEA: 4.237.400.

· Numarul de hotdogi vanduţi: 3.076.473.  

· Kilometri de hotdogi vanduţi: 553. Daca adaugam si lungimea echivalenta a chiflelor, hotdogii ar putea acoperi distanţa de 1.100 de kilometri dintre Bucuresti si Viena. 

· Cel mai mic spaţiu reamenajat in concursul Spatii Mici a fost o bucatarie de 1,32 mp, iar cel mai mare, o camera de camin de 10,14 mp.  

· Magazinul IKEA din Bucuresti, deschis pe 21 martie 2007, a fost al 253-lea magazin inaugurat iar Romania a 35-a ţara. Pana in luna martie 2010 a funcţionat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea a devenit parte din IKEA Group.

Rezultatele globale ale companiei IKEA Group la incheierea anului de catalog IKEA 2012:

· Cifra de vanzari: 27,5 miliarde euro (cu 14% mai mult faţa de anul precedent).

· Numar de magazine: 338 in 40 de ţari (in lume exista alte 39 de magazine, operate in sistem de franciza in afara IKEA Group).

· Numar de angajaţi: 154.000.

· Numar de vizitatori: 776 milioane, echivalentul a 900.000 de avioane jumbo jet, pline cu pasageri.

· Numar de vizitatori pe website-urile IKEA din lume: 1,1 miliarde.

· Numarul de exemplare in care a fost tiparit catalogul IKEA in lume: peste 212 milioane.

· Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd.

Viziunea IKEA

Sa cream o viaţa de zi cu zi mai buna pentru cat mai mulţi oameni.

Misiunea IKEA

Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoraţiuni pentru casa – funcţionale si cu un design de calitate, la preţuri atat de scazute incat cei mai mulţi oameni sa si le poata permite.

Related posts

Gopo 2020: „La Gomera” a dominat ceremonia cu 9 premii. Lista completă a câştigătorilor – VIDEO

Adina Meyers

Dragostea trece prin stomac, nu-i asa?

Adina Meyers

Cum să faci conserve sănătoase şi delicioase

Adina Meyers